tisdag 23 februari 2010

Williams tårta!!!

*Uppdatering* hm... fick bli en bild till av Williams tårta.
hm.. absolut inte världens bästa bild, men det får gå....
Min lilla William börjar bli stor. I morgon Onsdag 24/2 fyller han 11 år. Jösses vad tiden går fort..

Williams önskan var att få en apa på sin tårta. Men vi gjorde ett såkallat marmor berg med massa stenbumlingar runt om och sen fick han både apa, bananer och en palm :)
Apan har han sett men han har inte sett hela tårtan än och han har inte sett palmen och diverse annat. Så det blir roligt i morgon bitti att få se hans min :)


Tårtan är gjord på ljusa bottnar.
hallonsylt
marianne fluff
lemon curd
och spacklad med marängsmör
Täckt med MMF
och dekorerad i både MMF och i SP :)

18 kommentarer:

  1. Vilken toksöt tårta, han kommer ju att bli överlycklig!!! :D

    SvaraRadera
  2. Helt fantastiskt roligt att se dina alster, vilken oerhörd talang du besitter!!

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar tårta!!

    SvaraRadera
  4. hehe, mysig tårta! Vilket jobb, du är verkligen duktig.

    SvaraRadera
  5. Tack tjejer! Talang vet jag inte.. kan väl säga att något tålamod har jag juh inte, så när det kommer dit så slåss jag juh oerhört mycket med mig själv. Ser det väl som träning ;)

    William blev jätteglad för sin tårta och alla sina presenter. En lycklig 11åring idag :)

    SvaraRadera
  6. Åhh, vilken fin tårta!! Önskar jag hade sådan talang!!! Han kommer att bli så glad för denna tårta!!

    Kram Milla

    SvaraRadera
  7. vilken söt & roligt din tårta din lilla William är lyckast eftersom har jätte duktigt mamma

    SvaraRadera
  8. Det var en söt tårta! Kan tro han blev glad. :-)

    SvaraRadera
  9. William var lyckaste att har duktigt mamma som göra söta tårta till honom

    SvaraRadera
  10. Sana och Tove.. Tack! Han blev jätteglad och överraskad. Enda önskan var juh en apa så hans ögon blev väldigt stora när han fick se den i morse :)

    SvaraRadera
  11. Vilken häftig tårta


    Maria

    SvaraRadera
  12. Helt otroligt! Vilken tårta:) Hu skapar du såna figurer? Material? Har du bilder att titta på eller är det fritt skapande?
    // Johanna

    SvaraRadera
  13. Hihi, vilket gulligt uttryck apan har! Ser lite smålurig ut ;-)

    SvaraRadera
  14. Johanna.. jag gör alla dekoreationerna nu för tiden i MMF... Marshmallows fondant. Du finner receptet under "täcka tårtor" har jag för mig om jag inte missminner mig ;)

    Alltså youtube e kanonbra för tips och idér ;) sen klämmer man lite här å klämmer lite där i degen och kladdar lite färg hit å dit och sen vips.... så blir man lite halv nöjd eller så börjar man om igen.. eller så låter man det vara så och hoppas på att andra blir nöjda :)

    bloggar är åxå jättebra att kika runt på för att få nya idér ,... finns så otroligt mycket talang inom detta område :)

    Jag gör allt själv från grunden. Köper ingen sugerpaste eller dylikt utan gör allt själv.
    Däremot har jag börjat gilla MMF bättre än SP(sugerpaste) plus att MMF är busenkelt att göra själv och billigt :)

    Men vill du inte göra den själv så kan du köpa färdig gjort på kakburken eller tårtdecor tex ;) länk dit hittar du på högersida rätt långt ner i min blogg .. under alla favorit bloggar ;)

    Kul att du kikade förbi här


    Kram Stina

    SvaraRadera
  15. Anna.. Tack

    Hanna.. hahaha det har du nog rätt i. Men passar perfekt för William e lite smålurig nästan jämt han :P

    SvaraRadera
  16. Jätte fin tårta, jag har själv en beställning på 4 barn tårtor där just en tårta ska vara en AP tårta:D Så fick inspiration på själa apa, då resten är klart:D

    jätte br ajobbat iaf!

    SvaraRadera
  17. Maddel.. vad glad jag blir om jag kan inspiriera lite ;)

    Kram Stina

    SvaraRadera