söndag 21 februari 2010

Nattbak..

Efter en turbulent helg har nu lugnet lagt sig över vårt hus. Glädjen över att barnen är hemma är stor. Saker händer här nu och det kommer att bli till det bättre :)
Något bakande blev det dock inte denna helgen.
Men slängde ihop ett surdegsbröd igår.......... fixade allt på jäsning i morse... insåg för en halvtimma sedan att jag totalt glömt bort det ovanpå kylskåpet. Plockade ner det överjästa brödet. Knådade ihop det igen och delade det på två och slängde ner i varsin halva av lergrytan. Nu ligger det och jäser och ska snart in i ugnen.
Ja vad sjutton .. kan väl kvitta. Sur degsbröd lär juh bli godast juh längre det står och jäser till sig :)
Och det typiska hos mig är juh just att glömma sådana saker och att baka på nätterna :)

Blev dock samma recept som sist. Men jag satte i lite brödkryddor istället. Klagan blev hög ifrån sambo för att jag inte hade i kummin... ja den knäppgöken e juh galen i kummin... så jag hoppas han blir mer nöjd denna gång*s*
Brödkryddor, honung och flingsalt fick bli smaksättningen denna gång. Brödet finner ni under just Bröd...
Ett helt vanligt surdegsbröd...;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar