tisdag 9 februari 2010

Tårtbotten

Fick ett recept av en vän på en otroligt lätt och super bra tårtbotten, sen dess gör jag denna ALLTID :) TACK gumman ;)
Den är lätt att göra, går jättesnabbt att röra ihop och 30min i ugnen och den blir alldeles perfekt, sjunker inte ihop eller spricker.. Den är helt enkelt bara BÄST! och självklart vill jag juh dela med mig av receptet och sprida vidare det i världen :)


Tårtbotten

3 ägg
3 dl socker
1 dl varmt vatten
3 dl vetemjöl
1,5 tsk bakpulver (rågade)

Börja med att värma upp ugnen. Ugnsvärme 175 grader. (jag använder INTE varmluft)
Vispa ägg och socker vitt och pösigt. Tillsätt varmt/hett vatten sen mjöl och bakpulver.
Häll i smörjd och bröad form och sen in i ugnen i 30min.
Lycka till!


Bild kommer så småningom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar