söndag 28 februari 2010

Flopp tårtan!


Här har vi då flopp tårtan. Jag skulle juh göra Olatårta och när lock nr 3 skulle på så brister alltihopa och flyter ut över bordet. PANIK!!!!! Klockan var juh bara 23 någonting på kvällen innan den skulle bli hämtad ännu mera PANIIIIIK!!!...
Visst tyckte jag att bottnarna blev lite konstigt spröda... men inte behövde det väl brista för det :(
Nåja.. Innehållet var rätt lika som Williams tårtan bara det att chokladganachen/fluffen var med mintchoklad.
Mint och päron mousse blev såååå gott ihop :)
Nå jag försökte juh självklart rädda tårtan men det lyckades inte. Så jag hällde allt i en bunke och stoppade den i kylen tills följande dag. ( jag har juh så svårt att slänga saker) :)
Började helt om från början. Bakade tårta typ hela natten kan jag väl säga. Medan botten gräddades och fluffen stelnade så dekorerade jag smörgåstårtan. Så till slut fick jag ihop alla tårtorna.
Nåja.. dotter var sugen på denna tårtan igår och hon kunde inte glömma den. Så hon slängde ner bunken i frysen en stund för att det skulle stelna rejält.
Sen rörde hon ihop chokladsmör och dekorerade tårtan med lika delar choklad och smör.
Sen choklad kulor på, mörk, ljus och vitchoklad kulor :)
Kan säga att den blev MYCKET god :)
Hade kylskåps tömning i går kväll och det blev till en liten liten smörgåstårta tills idag. Skulle ha köpt hem räkor men det glömdes bort så nu ska jag upp till byn för att hämta det.
Sen blir det smörgåstårta för oss åxå :) Hoppas nu bara att kylskåpsrensningen visade sig snäll och att tårtan blir god :)

5 kommentarer:

  1. Den här måste verkligen ha varit god! Vad bra att ni kunde utnyttja den "misslyckade" tårtan också. :-)

    SvaraRadera
  2. Ja nog var den god alltid.. riktigt blöt och sliskig innuti ;)

    SvaraRadera
  3. det se goda ut full med choklad haha :)

    SvaraRadera
  4. Sana... Jätte god är den.. fast jag blev lite besviken över chokladen som vi täckte den med. Den blev lite för hård.. jag får nog pilla vidare på det där för att få den lite mjukare :)

    SvaraRadera
  5. åh nej vad jobbigt!!!
    Tur att det gick bra till slut i alla fall. :)

    SvaraRadera