lördag 20 februari 2010

Alla hjärtans dag tårta!

Dessa tårtor har jag sett lite överallt. Har varit sugen länge på att göra en men aldrig kommit till skott. Och när jag väl gör det är jag så himla slut i min kropp att jag inte orkade engagera mig vidare i den. Så den blev rätt snabbt ihop satt och sen fick den se ut som den gör. Lite ojämn och allt för lite blommor. Men smaken slog alltihopa ändå så det gjorde nog inte så mycket :)


Innehållet i tårtan är:
Ljus tårtbotten
skivade bananer
päron mousse
hallonsylt
lemon curd
spacklad med marängsmör
täckt med MMF (marshmallows fondant)
dekorationerna är i MMF och
hjärtat är samma som på cupcakés, dvs geléhallon plus choklad :)

11 kommentarer:

  1. Du som oxå har blogspot, vet du hur man tar bort en inlagd kommentar, hittar inte det någonstans???

    SvaraRadera
  2. Nu hittade jag det, hur man tar bort kommentarer menar jag så jag behöver inget svar ;-)

    SvaraRadera
  3. Hej Stina, vilka helt fantastiska bakverk du gör! Ha det så bra i vinterkylan.
    Lena & Janne

    SvaraRadera
  4. Hej Stina, vilka helt fantastiska bakverk du gör! Ha det så bra i vinterkylan.
    Lena & Janne

    SvaraRadera
  5. Tack tjejer för era snälla kommentarer ;)

    Martina.. vilken tur att du fann det ;)

    Kram på er!

    SvaraRadera
  6. väldig romance tycke jag och måste var mycket got

    SvaraRadera
  7. Så fin tårta!
    Jag har också varit sugen på att göra en sån där "explosion"-tårta.
    Hur gör man? Är det svårt?

    SvaraRadera
  8. Emelie.. det är jättelätt. Bara gör en platta som du täcker ovanpå kakan först. Sen täcker du hela kakan och sen skär du försiktigt ut "explosion-hålet" och viker ut kanterna sen bara att fylla med blommor eller annat skoj ;)
    Jag försökte att skära den innan jag la den på tårtan men det var jättesvårt. Så att skära den när den kommit på plats men mycket försiktigt gick lättare :)
    Sen behöver man juh inte ha samma färg på den där plattan under om man inte vill. Beror juh på vad man ska täcka hålet med :)

    SvaraRadera