torsdag 4 februari 2010

Vanlij bullar

Jag var juh bara tvungen att testa dessa vaniljbullar när jag vankade av och ann här i huset av rastlöshet. Detta har varit en sån där dag när man bara ska lägga sig under täcket och inte stiga upp innan följande dag. Men till slut trotsade jag hela otursdagen med att sno ihop till några bullar :)
Tyckte det var så himla sött med dessa småa gulliga recept som följer med i asken till bull och muffins formarna :) Formarna som kommer från kalasform.
Formarna kan man beställa från tex bluebox. Det bästa med den sidan är att dom har akutpresenter. Beställer man en vardag innan 15:00 så kan man hinna få paketet följande vardag ifall posten inte ställer till det. Detta skulle juh givetvis testas.. Min svärmor fyller år i morgon och det blev sent påtänkt med vad vi skulle köpa. Hon blev lite frälst i dessa formar så jag beställde ett gäng och servicen är hur bra som helst på bluebox, allting blev gjort på studs, direkt och väldigt trevlig kontakt. Så går allt väl med själva posthanteringen i morgon så har vi ett paket hemma i morgon :) PERFEKT!!!
Sen måste ni juh bara kika in där för det finns juh hur många roliga saker som helst där ;)

Detta receptet gjorde jag, men så har jag juh så himla svårt att hålla mig till det exakta receptet så det blev nog lite si och så med vissa ingredienser.. lite mer av kardemumma och vanilj och framförallt smör i fyllningen ;)
Gjorde mina med laktosfria ingredienser så lillen kan få äta lite bullar :)


Visst är dom vackra... jag är helt frälst i dessa fina formar. Fasta och tjocka är dom åxå, väldigt lätthanterliga :)

6 kommentarer:

  1. Kanonfina bullar i superläckra bullformar :D

    Kramar

    SvaraRadera
  2. ja dessa formar är jag verkligen nöjd med... orginella :) Men mest gillar jag dom för att dom e så stabila :)

    SvaraRadera
  3. Jättefina formar, och vaniljbullarna ser smarriga ut, trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Martina.. ja detsamma... nu ÄNTLIGEN är det helg igen ;)

    SvaraRadera
  5. Åh, de där bullarna ser såå goda ut! De blir jättefina tillsammans med bullformarna också =)

    SvaraRadera
  6. Hanna.. jag måste bara få säga att dom e JÄTTE goda :) Dom har fått stå lite svalt över natten eftersom jag inte orkade gå ner i källar med dom i frysen igår kväll, så idag var dom RIKTIGT goda ;)
    och nu kan jag juh inte göra bullar utan dessa fina formar *skratt* snacka om lyxiga *hihi*

    SvaraRadera