lördag 16 januari 2010

Kärlekstårta

Min kärlekstårta till min sambo som fyller år i morgon :)


Tårtan blev hög och fin och formad som ett hjärta :)
Locket ovanpå är i MMF (marshmallowsfondant) Tyckte inte riktigt om det där,var väldigt svår att jobba med och gick lite för lätt sönder. Men mycket godare än sugerpaste. Men att kavla ut och bara göra ett lock ovanpå tårtan gick juh bra ändå :)
Första fyllningen är mosade bananer och päron sen toffechoklad ganache
Andra lagret blev hjortronsylt och hallon mousse (tjockt lager) Sen spacklade jag upp lite lätt med grädde bara för att få det vitt under och för att jämna upp tårtan. Sen spritsad med VIT grädde... finns en restaurang grädde som är väldigt vit och glansig.
Sen är blommorna i sugerpaste.
Tårtbotten är också hemmagjord.

15 kommentarer:

  1. Vilken otroligt vacker tårta!!!

    SvaraRadera
  2. Du blir banne mig duktigare för varje dag... helt otroligt... trodde jag inte du kunde bli...

    SvaraRadera
  3. Helt otroligt, vackraste tårtan jag har sett någonsin. Du är en stjärna gumman!!

    Puss o kram Anneli <3

    SvaraRadera
  4. Rena rama konstverket!! Superfin!
    Kram//Sandra

    SvaraRadera
  5. Oj.. tusen tack tjejer... värmer ett osäkert hjärta ;)
    Tanken var juh inte riktigt så här från början *s* Men det blev till en kärlekstårta. Fast barnen undrade om vi skulle gifta oss för dom tyckte det såg ut som en bröllopstårta *fniss*

    Nååå... hoppas den är god åxå. Återstår att se :)

    Tack igen för alla varma kommentarer :)

    KRAM Stina

    SvaraRadera
  6. Henrietta........... förresten... du får juh smaka den i morgon jöh :) Fast den är nog massakerad när ni kommer sen *fniss*

    Är lite sur bara att bilderna inte ger det rätta utseendet men det är väl sådana smällar man får ta :)

    SvaraRadera
  7. Jag kan tala om att den är ännu finare i verkligheten!!!
    Helt underbar tårta!!

    SvaraRadera
  8. *skratt Tack Carina.. faktiskt måste jag hålla med dig för kameran är juh inte det bästa.. och tårtorna gör juh sig alltid bäst i verkligheten :)

    Hoppas den är god åxå! *s*

    KRAM

    SvaraRadera
  9. Om tårtan är ännu fina i verkligheten (hur det nu kan vara möjligt...), så... mums! Jag kommer på kalaset!

    SvaraRadera
  10. Remsan....... jag väntar på dig ;) Finns lite kvar vid rosorna :)

    SvaraRadera
  11. Ååh, så fin!! Din sambo måste ha blivit väldigt glad och stolt =)

    SvaraRadera
  12. Hanna..... haha tror det för det blev MÅNGA kramar till mig idag *fniss*

    SvaraRadera
  13. Vilken underbar tårta!!!
    Du är otroligt duktig! :)

    SvaraRadera
  14. Åh, vilken söt tårta!!! Passar ju perfekt till alla hjärtans dag också.

    SvaraRadera