söndag 31 januari 2010

Cupcake´s

I dag har jag nog verkligen lyckats :) Samma muffins recept som sist. Men fluffen rörde jag ihop igår kväll av lite allt möjligt typ *s*
Fluffen är sammetslen och lite grön, syns tyvärr inte alls bra på bilden. Medaljongen är dessutom marmorerad i lila men den ser blå ut på bilden :(
Dessa apor satt jag och gjorde igår kväll. Min yngste grabb vill ha aptårta eller apor på sin tårta när han fyller år så jag kände att jag var tvungen att börja testa lite. Gick väl sådär! Ser lite höga ut *s*


Köpte mig ett alfabet och siffror sist så idag testade jag dem. Hade kunnat nog satsa på andra för dessa var inte lätt att leka med. Men men man lär sig väl olika knep hoppas jag.
yngste sonen satt också och lekte en stund och fjärilen är hans, plus att han gjorde en björn och lite andra små grejer.
Recepten då.. Ja muffins recepten hittar ni HÄR. Och fluff receptet kommer här nedanför ;)
Päron fluff
3-5 dl grädde (valfritt)
150-200 g vit choklad
3-5 dl marshmallows (mini eller så klipper du dom stora)
Päron essens (Borgebykryddgård har den bästa)
grön karamellfärg (2-3 droppar)
Värm upp grädden men låt den inte börja koka. Smält ner vitchoklad och marshmallows
Häll några droppar päron essens och karamell färg, så pass mycket ni själva vill ha för smak och färg.
När allt är ihop rört och smält, häll över i en plastbunke och ställ in i kylskåp över natten.
Följande dag, vispa ihop till fluff och sen spritsa eller bred på dina muffins, sen dekorera :)
Denna fluffen kommer jag garanterat att fortsätta använda. Tänk vad lite experiment kan gå bra ibland :) Den är suverent god!!! :) MUMS!!!

8 kommentarer:

  1. Det blev jättemumsigt. Första fluffen jag är riktigt nöjd med, även om det är sött som ..*host harkel* så blev den riktigt mumsig ändå :)

    SvaraRadera
  2. Kan inte sluta och imponeras gumma, du är så duktig. Jag har ångrat mig, när jag kommer till Kalmar så blir det inget fika ute, jag ska komma hem till dig :D

    SvaraRadera
  3. Lemli... JAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! *skoj* tycker jag låter som en bra deal ;)

    SvaraRadera
  4. Hejsan

    Vad är det för alfabet och siffror du köpt? Och vart? kan du länka? tack

    SvaraRadera
  5. Viktor.. Olika bakweb butiker har olika alfabet som utstickare, denna var aningen svår eftersom det är en linjal med bokstäver som sitter fast. Rekommenderar nog med enskilda bokstäver som e lösa.

    Här har du i varje fall länken där jag köpte mina

    http://www.tartdecor.se/group.asp?group=100
    som du ser finns det i olika stilar ;)

    SvaraRadera
  6. JAG KAN INTYGA ATT DE VAR JÄTTEGODA!!!

    SvaraRadera
  7. Ja det var juh kul att du tyckte dom var goda Carina ;)
    L har mumsat på fler macaroones ;) Är inne på tredje fyllningen just nu.. den måste bara stelna först ;)

    SvaraRadera