söndag 3 januari 2010

Cupcakes

Hittade dessa små söta småkaksformar igår när vi var och handlade. Och kom på den fina idén att jag skulle göra Mini Cupcakes idag. Jätte små och jätte söta och inte lika mycket att äta. Cupcakes kan bli alldeles för mycket att trycka ner :)
Blev dock inget konstverk alls idag med gäster som redan var här utan jag hade rört ihop ett nytt muffins recept, tog sen bären som jag hade i kylskåpet sedan innan. Rödavinbär, hallon och björnbär som jag klickade i varje form över smeten. Såg lite ut som hallongrottor när dom var klara, blev dock lite väl kladdigt i formarna av just den smeten, inte direkt någon muffins smet.
Tog sen philadelfiaost, hjortronsylt och lite florsocker och rörde ihop till en smet och bara klickade på dom små muffinsen och sen strössel på.
Har inte smakat själv på dom men hjortronsmeten var rätt god :)
Tyvärr var vi så himla mätta allihopa efter sjöfågel middag/ kålpudding middag att vi inte ens orkade med att äta cupcakes till kaffet....
Men antar att dom går åt nu när barnen kommit hem :)
Får se vad som hittas på i morgon för något :)
Uppdaterat: Nu dagen efter har vi avnjutit dessa mini cupcakes ute vid sjön. Helt underbart goda blev dom faktiskt med en smak av både hallon och hjortron. Muffinsen var mycket fastare idag och alla smaker hade nog satt sig mer idag än igår när dom var nybakta. Idag kunde man ta bort dom ur formarna :) Ungarna har ätit hur många som helst och jag har nu gjort den sista fyllningen jag hade. Har fortfarande en påse med mini muffins kvar som jag ska lägga i frysen.
Philadelfia ost och hjortron sylt passer PERFEKT ihop och känns jätte lyxigt :)

2 kommentarer:

  1. Hej Helena!

    Vad kul att du kikade in och lämnade en kommentar här :)

    Dom var väl inte världens snyggaste minicupcakes för dom blev inte ens spritsade utan jag bara klickade på smeten. Men dom var gudomligt goda med philadelfiaost och hjortron sylt :)

    Ha en fortsätt trevlig dag!

    Kram Stina

    SvaraRadera