fredag 22 januari 2010

cupcake´s med salmiak och lyxchoklad frosting



Fick hem nya blom utstickare idag, prästkragar.. man kunde visst göra lite alla möjliga blommor med dom :)
Nå jag tänkte kanske bjuda på cupcake´s i morgon när vi får besök, har inte riktigt bestämt mig än, men hade lite choklad i skafferiet som legat där ett tag så jag tänkte att jag skulle leka lite.
Muffinsen är några som jag gjorde för en vecka sedan, som jag har haft i frysen. Vanilj och hallonmuffins fast jag glömde hallonen :)
Frostingen är iafl:
Marabou Sensation Toffee Walnut
Fazers Salmiak choklad
Grädde
5 dl grädde
En kaka Toffee Walnut (bryt i bitar)
En kaka Fazer salmiak choklad (bryt i bitar)
Värm upp grädden (får ej koka) lägg i chokladbitarna och rör om tills allt har smältat.
Häll över i en plastbunke, täck med plast och in i kylskåpet i några timmar tills det har kallnat helt eller helst över natten.
Ta fram och vispa upp till en fluffig smet. Spritsa på muffins och dekorera.
Jag tog försiktigt bort fyllningen och lät alla walnötterna vara kvar i bottnen, tog alltså inte med dom när jag vispade. Lite smått kom med iafl och det var helt okej. Är dom för stora och många stockar det sig i tyllen :(
Ganachen som det också kallas var JÄTTE god och barnen ville helst bara äta den som det var utan muffins :P
Lillen och jag delade på en och storebrorsan åt en själv.

2 kommentarer:

  1. Åh, jag som älskar Fazers salmiak choklad, den måste vara supergod :-)

    SvaraRadera
  2. Martina.. den är jättegod... skulle ha haft bara den tänkte jag men hade inte tillräckligt mycket så jag blandade. Blev besviken på den där sensation chokladen. Den med yoghurt raspberry är dock mycket godare :)

    Men har använt fazers salmiak choklad innan som ganache och det är helt klart värt att testa det ;)
    Visst är den god :)

    Kram Stina

    SvaraRadera