onsdag 10 mars 2010

Tävlings bidrag...


När jag såg att kalasgott hade deltagit i en tävling och vunnit en Kitchen Aid, ja då var jag bara tvungen att skicka in ett bidrag själv. Eftersom fantasin började skena iväg på alla möjiga håll efter mitt härliga paket från Siluett... Saken är juh den att jag har längtat efter en Kitchen Aid i så många år... och önskan blir juh bara större. Tyvärr är dom dyra och jag är alldeles för snål att införskaffa mig en sån.. tycker pengarna kan gå till annat här i vår stora familj.
Men man kan juh dela med sig av nåt recept och hoppas på stor vinst chans :)
Detta är då mitt bidrag till tävlingen hos hemmakonditor
Och självklart kommer formarna från Siluett
Frosting
400 g philadelfia ost
50 g mascarpone ost
100 g smör
150 g vit choklad
saft av 2st citroner
1 msk glycerol
gul pastafärg eller karamellfärg
lakritsflarn och strössel

Smält vitchokladen. Blanda ihop alla ingredienserna till en slät smet, färga så att den blir ljusgul.
Spritsa muffinsen direkt du har rört ihop smeten för att det inte ska bildas små klumpar.
Dekorera!

Muffinsen är från igår, fylld med lite lemon curd!
Tack vare frostingen blev dom inte FÖR söta. Riktigt goda så att till och med jag kunde äta en halv :)

8 kommentarer:

  1. SER UNDERBARA UT!!

    SvaraRadera
  2. vilken söt cupcake!! jag hade skicka lite SP till dig idag hoppas du kan får den snart
    kram/sana

    SvaraRadera
  3. Tack!


    Sana... åhh vad snäll du är. Ska bli intressant att testa :)

    Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Gud jag tänkte exakt samma sak då jag läste hennes blogg, gud vilken tur hon har;P

    Ang föregående inlägg om sponsorer! Jag tror säkerligen att din blogg oxå hade inflytan på att du fick så mycket fint;) Nu har jag iaf följt ditt råd och hoppas att även jag har samma tur:D

    Kram

    SvaraRadera
  5. Madde... jamen hon e juh så duktig på det hon gör Jennie :)

    Ja jag hoppas verkligen att det var bloggen som gjorde det hela... :)
    Stort lycka till gumman... bara va envis som fan ;)

    SvaraRadera
  6. hej stina! SP kan står i rumtempratur lägga de i lite burk bara
    kram/sana

    SvaraRadera
  7. Sana.. tusen tack gumman!... då ska jag göra det ;) ska testa att använda det så fort jag får tid :)

    Kram Stina

    SvaraRadera
  8. Tack det behövs inte jag tar mycket gärna en bakelse :) men det ska bli roligt att se hur du använder bilden... jag är mer aktiv i min blogg Hobby och Hantverk
    http://hobbyochhantverk.blogspot.com/

    SvaraRadera