måndag 8 mars 2010

Hannah 6 år..

Här kommer då en rad bilder av Hannah´s 6års tårta. Hon bestämde själv färgerna och att det skulle vara blommor och fjärilar. Och visst var det så det skulle bli :)


Kunde juh verkligen inte låta bli att pensla på en MASSA glitter på blommorna. Är ju mycket glitter och glamour i den åldern :)












Tårtans innehåll:
Ljusa bottnar (4st)
Skivad banan
fluff gjord på mintchoklad, vitchoklad och Marabou hallon
fluff gjord på skumgodis (lite tuttifruttismak)
lemon curd
hallonsylt (hemmagjord vildhallon)
tårtan är täckt med sugerpaste med smak av citron, blommor i SP också, pastafärg,pulverfärg och glitter. Spacklad med marängsmör, även kransen runt tårtan i rosa är marängsmör.
Gräset runtom är färgat kokos som jag färgat själv.
Strössel.
Hoppas tårtan var god!





10 kommentarer:

  1. Så snygg!! Hon kommer att bli super nöjd!! Du är duktig du!! Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Åh, vad härligt sommrig!!!
    Nu längtar man ännu mer till sommaren!!

    SvaraRadera
  3. Åhh vilken tjusig tårta! Ser fram emot min ;) kramar// Sandra

    SvaraRadera
  4. Tack flickor.. snälla ni är :)

    Ja perfekt med en sommartårta så här på vinterns slutskede för att liva upp lite :)
    Visst längtar vi tills sommar nu!

    Sandra.. ja nu börjar jag ha din tårta klar i skallen. Återstår att se om den ser ut så när den blir klar*S*

    SvaraRadera
  5. Den tårtan var det minsann höjd på! Fin och somrig är den också! Har du alltså mintchoklad, vitchoklad och marabou hallon i samma fluff? Det är nu i helgen jag skall försöka mig på fluffen men jag vet inte vilken choklad jag skall använda ännu.

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  6. Ann-Louise.. Japp! Jag har både mint choklad, vitchoklad och Marabou Sensation hallon och yoghurt (lyxchokladen) i samma fluff :)
    tror den blev bra i tårtan för den var jäkligt smarrig att äta med sked *S*

    Börja med en enkel fluff först... någon choklad ni gillar. Går bra med vanlig Marabou också om man vill ha mer neutral ;)
    Går säkert bra och blir jättefint :)

    Kram Stina

    SvaraRadera
  7. så söt!!!! jag ska göra också min flicka's 6 år tårta hon bestämde själv att vill har en godis tårta så jag ska försöka nu det inte lätt haha

    SvaraRadera
  8. Herregud va duktig du är, vem skulle inte bli glad för en sådan tårta!

    SvaraRadera
  9. Sana.. tack gumman.. men du... klart du fixar det. Du gör juh så underbart fina och goa tårtor ;)

    Martina.. haha tack! det var ju så himla roligt att dekorera den :) Ett jäkla slit innan man kommer till det roliga *hehe*

    SvaraRadera
  10. WOW! Verkligen superfin!!!

    SvaraRadera