söndag 11 april 2010

Siv´s 70 års tårta!

Här kommer då vår överrasknings tårta till Siv som fyllde 70år förra lördagen :) Det blev en riktig vår tårta :)





Sen ett litet kik på den invändigt :) glutenfria tårtbottnar eftersom jag testbakade en sådan härom veckan inför en beställning om några veckor :)
Första laget består av: Marabous apelsin krokant fluff
Andra laget består av: Jordgubbsgräddmousse
Spacklad med: Marabous mjölkchoklad fluff :)
Täckt med MMF (Marshmallowsfondant) därav tjockleken på skalet pga högt fat :/ smaksatt dock med lakrits, riktigt gott :)
Dekorationerna är i MF och bladen plus kanten är spritsad i kristyr :)
Mums mums!



13 kommentarer:

  1. Vilken fin tårta! Riktigt vårlig är den och ser god ut också. :-)

    SvaraRadera
  2. Nej men Stina! Vilken fin tårta du gjort! Passar ju alldeles utmärkt nu när våren håller på och slå ut för fullt =)

    SvaraRadera
  3. Åh mums! Ser kanongod ut! Kram//Sandra

    SvaraRadera
  4. Men flickor!!! Ni gör mig rörd... Tack för alla fina kommentarer :)

    Man fick juh lite vårkänslor jo :)

    SvaraRadera
  5. Åh vad fin den är, man kan inte bli annat än glad över en sådan tårta :)
    Hoppas du får en solig och fin måndag!

    SvaraRadera
  6. Tack Therese... ja jag hoppas det var uppskattat :)

    SvaraRadera
  7. Siv är lyckligt lottad! Vilken otroligt fin tårta! Du är så duktig!

    Haha, du får ha räkfrossa med Olof när du vill, jag håller mig så långt borta jag bara kan från havets läckerheter. Det är pinsamt, men jag gillar ingenting från havet. På jobbmiddagar ibland får man ju ibland en liten aperitif, och de består oftast av fisk... Jag brukar svälja sådana hela och skölja ner dem med välkomstdrinken.

    SvaraRadera
  8. Helena! HAHAHA!!! Stackarn... inge kul när man behöver kasta in saker å skölja ner juh :/
    hm... räkor gillar jag men jag är nog ingen som sitter och skalar och frossar på vis. Vill nog gärna ha räkorna på något :)
    Men då fattar jag juh varför han passar på när du e borta åxå :P

    SvaraRadera
  9. wow!!! det är vändigt fint super fint tårta!! riktigt VåR eller hur min vän & det se så gott ut Yum..Yum..;)Nu tänker jag ska göra tårta igen!! vet du? Idag köpte jag en flag ägg min man frågade mig direkt ''ska du bakar tårta igen '' jag bara se hans ögon och skratta ;¤

    SvaraRadera
  10. Tack Sana!

    haha ja våra karlar får då vara med dom... min höjer inte ens på ögonbrynen längre*skratt* han kan inte stoppa mig ändå. Totalt stopp där *hehe*
    däremot kan han försöka pika mig ibland att ta det lugnt när kroppen inte orkar, men svårt det åxå :P

    Kram på dig vännen!

    SvaraRadera
  11. Vilken fin vårtårta!!!! Jag ska också prova på att göra glutenfria tårtbottnar nu kommande vecka, får se hur det går.

    SvaraRadera