onsdag 28 april 2010

Sandras tårta

Då var Sandras tårta klar. Hon ville ha sin i limegrönt, men tyckte jag ville testa att bryta av det i mörkt brunt. Blev jättefint enligt min mening. Dock blir jag besviken på den gamla dåliga kameran för färgerna kommer då inte fram som jag vill på korten :(

Tårtan är täckt med en fin ljusare limegrön, mörk limegröna blommor och bruna....
Tårtan är glutenfri och fylld med, Marabou Mint choklad, Marabou passion och chili choklad, och spacklad med mörkchoklad. Bröt av med lemon curd under båda choklad fluffen :)
Sandra älskar choklad, och choklad fick hon :)
Tårtan är täckt och dekorerad i MMF (marshmallows fondant)
Tårt fatet kommer från underbara SILUETT
jag måste säga att aldrig har jag varit sååååå nöjd med ett tårtfat. Stadigt och otroligt fint :)

11 kommentarer:

  1. Jättehärlig tårta Stina! Håller för övrigt med dig om att tårtbrickorna är kanon =)

    SvaraRadera
  2. Tack Hanna! Ja visst är dom kanon siluetts brickor :)

    SvaraRadera
  3. Super fin tårta!!! Du är duktig du Stina!!
    Önskar att jag kunde göra tårtor... Får gå kurs hos dig?? ;O)

    SvaraRadera
  4. jätte fint tårta ;=)
    gränt och brun är ju bra ihop tycker jag men du...min kompis ska åka till thailand vill du ha SP jag kan säga till henne om du vill i små burken!! inte stor det våga jag inte 5555
    kram/Sana

    SvaraRadera
  5. Tack vännen för en underbart fin & supersmaskig tårta!! Den förgyllde hela kalaset :) Du får gärna göra en till nästa år oxå ;) Kramar i massor!
    //Sandra

    SvaraRadera
  6. TAck tjejer! :)

    Sana.. har mailat dig. Klart jag vill ha :) Kan berätta att glutenfria bottnar blir kanonbra med SP.. utan SP... inte lika bra resultat ;)

    Sandra... vad härligt att du gillade den :) även om den var väldigt chokladig.. men du älskar juh choklad ;)

    KLART jag fixar tårta till dig, det vet du ;)

    SvaraRadera
  7. Hejsan!
    Skönt att höra att jag inte trampat dig på tårna med det inlägget, blev lite orolig först när jag såg ditt svar... *ler*
    Och jag hade verkligen blivit imponerad om du har fixat alla klicken själv! *ler* Snacka om musarm!
    Skönt att få reglerna klart o tydlig så att fler vågar tävla, vore tävlingen utefter antal röster vore den ju redan avgjord! *ler*
    Må så gott, kram Karin

    SvaraRadera
  8. Vilken fin tårta! Marabou passion och chili choklad fyllningen verkar spännande.

    SvaraRadera
  9. Superfin tårta! Sandra kan skatta sig lycklig! :-) Grönt och brunt var ju jättefint ihop!

    SvaraRadera
  10. Oj, den här har jag missat. Jättefin, helt i min smak både till utseende och fyllningar!:-)

    SvaraRadera