torsdag 1 juli 2010

Café sött och salt....

Jag och sambo firade vår 4 års dag(nåja kvällen) i Kristanopel.. tillsammans med våra fyra barn.. Fikade på Sött och Salt och strosade runt på muren runt hamnen och campingen... blev en väldigt magisk och trevlig kväll :)
Vår lill kille William är väldigt duktig på detta med fotografier. Han tog ETT kort medans jag tog MASSOR. Detta kortet med fågeln tog han. Helt underbart foto enligt min mening :) 11år som han ändå bara är :)

En bild ifrån ändan av campingen där vi stod på den stora muren som går runt hela campingen..


Små söta båthus där man kan handla smycken, små prylar, köpa lotter och dylikt.. jätte mysigt!



Insidan av båthuset!




Helt plötsligt där vi gick på muren.. hittade vi ett sött litet grönsaksstånd :)
ja nedanför muren där vi stod :)





Älsklingen hann hugga in på sin STORA sill och lax macka innan jag ens hann till bordet för att ta ett kort... men visst ser den mumsig ut.. dock aningen dyr :)






Min räkmacka som även innehöll skagenröra :) också lite dyr tyckte jag men ack så god :)
Kan varmt rekommendera ett besök på detta fik :)







Alltså inne på Cafét fanns dessa söta sylt burkar som ser så himla goa ut. Denna gången köpte jag ingen men nog var jag allt sugen :)








Ett litet rum där endast glass såldes.. och sån himla god glass åxå :) Barnen valde glass, men ville även ha varsin chokladboll och självklart fick dom det på våran stora dag :)











Här på hyllan fann man många snaskigheter :) vågade inte ens börja botanisera.. hade nog fått många blickar från gubben då *s* jag hittar nämligen alltid något att köpa iafl *s*








Väldigt sött fik om vädret är dåligt :) Allt i sjölivets tecken :)











Den omtalade skylten :)













Så himla sött fik detta. Varit med i tidningarna och lite överallt. Har för mig att jag även sett en blogg.. men blev osäker när jag väl försökte söka den. Men är helt säker.. nåja 99% om att jag faktiskt har läst hennes blogg.. eller så blandar jag ihop det med någon annan... Får nog söka vidare ;)














Till slut en bild på 4åriga paret....... tänk vad tiden går fort och tänk att det ändå känns som att vi varit tillsammans för evigt.. märklig känsla..
Dagen blev hur bra som helst. Blev väckt med frukost på sängen.. (första gången det händer på 4 år) haha
Sen tog vi barnen med oss och åkte ner till Alljungen(strand vid en sjö) och sola och bada i några timmar.... åkte hem och åt.. sen iväg på denna underbara eftermiddag/kvälls tripp.. dagen hade inte kunnat bli mer perfekt... fick juh ha alla våra fyra barn med oss :)
Detta har iofs inget med bakning att göra... men ville bara delge hur min dag varit.. dessutom kan jag berätta att dom har super god fika... och det fanns så många härliga söta saker i kyldisken.. fick dock inget kort med mig.. men ni som inte har allt för långt till Kristianopel tycker jag ska ta en tripp ner dit.. för det är ett riktigt litet härligt paradis med sååå söta små hus längst gatan där :)









9 kommentarer:

  1. Grattis på er dag!! Låter som ni hade en toppenfin dag och bilderna var ju riktigt härliga =)

    SvaraRadera
  2. Grattis på er dag. Ser ut som ni haft en härlig kväll.

    SvaraRadera
  3. Ville bara tipsa om den pågående tävlingen där du kan vinna en signerad kokbok... http://blog.godaremat.se/template_permalink.asp?id=109

    SvaraRadera
  4. Grattis!!
    så söt den sista bild

    SvaraRadera
  5. Grattis till er! :-) Caféet ser verkligen fint ut, synd att jag har lite lång väg dit. ;-) Men tack för fina bilder!

    SvaraRadera
  6. Grattis! En sån underbar dag ni haft! Kram.

    SvaraRadera
  7. Jag älskar Kristianopel! Vi var där en sommardag för 3 år sedan, och det var så fint och mysigt. Vi fikade också på Café Sött och Salt, och jag shoppade ett litet halsband i en av bodarna! :-)

    SvaraRadera
  8. Grattis på er dag! :-) Det verkar som om ni också får njuta av sommar och sol, precis som vi gör här! :-)

    SvaraRadera
  9. Tack alla! Ja det blev en helt super underbar dag :) Våra barn brukar vara duktiga på att hjälpa oss också :)

    Kram Stina

    SvaraRadera