onsdag 1 september 2010

Mycket att göra...

Ja nu har det blivit rätt så många förändringar här hemma. Vi ska nämligen flytta.
Allt hände väldigt snabbt men ändå väldigt genomtänkt. Vi har iafl köpt hus :)

Vi har köpt ett stort rymligt hus med bara en tomt rätt in i smeten i Holmsjö, dock ligger vi inte riktigt bland husen utan skogen ligger i våran tomtkant/gräns.. så vi har det väldigt insyns skyddat.. ingen sillburk direkt :)

Så nu kommer allla dom extra bördorna att försvinna, när vi har flyttat jobbar vi enbart för oss själva och med endast ett hus och en tomt.. ska bli så skönt.. ingen press ingen stress.. utan i vår takt :)
Barnen kommer att få egna rum och det finns större yta att leva på. Dessutom får jag ett funktionsdugligt kök och en DISKMASKIN :)

Har även börjat på smärtkliniken igår så jag kommer att dra ner lite på bakandet i höst, så mycket annat som måste hinnas med däremellan all träning och vila :)

Men visst blir det lite bak då och då iafl :)

I helgen gjorde jag en långpanna med Gunillas äppelkaka, receptet finns under "kakor"
I går gjorde dottern en kladdkaka till kvälls fikat... tyvärr glömde vi fotografera den och den tog juh självklart slut *s* Men det var en helt vanlig kladdis..

Vi får väl se vad jag hittar på idag... något är jag sugen på att göra.. men först blir det veterinären med hunden för hon ska få en spruta idag, och sen blir det ett vilopass.. har det nämligen i läxa från smärtkliniken :P

Önskar er en riktigt solig och trevlig dag så återkommer jag med mer äventyrs bak :)

4 kommentarer:

  1. Grattis till husköpet! Och diskmaskin - lyx! När jag växte upp vägrade mamma att ha diskmaskin, och det har inte funnits i några av lägenheterna jag bodde i när jag flyttade hemifrån heller. Det är först nu när vi flyttat in i hus som jag har diskmaskin, och det är så underbart! Jag är evigt tacksam varje dag! :-)

    SvaraRadera
  2. Åhh, vad roligt!! Grattis!!!
    Och att barnen får egna rum det måste dom tycka är kul?!! När flyttar ni?? Synd att man bor så långt bort att man inte kan hjälpa till!!

    Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Tack Helena.. ja diskmaskin är det många år sedan man hade.. ska bli riktigt lyxigt :)

    SvaraRadera
  4. Grattis till husköptet!! Hur har du klarat dig utan diskmaskin ;-)

    SvaraRadera