fredag 23 mars 2012

Våfflor och kaffe i solsken!



Vilket härligt väder det är. Snudd på 20 plus i skuggan och så härligt i solen :) I helgen händer här något som händer otroligt sällan, dvs huset är fritt från barn... nå nästan. De 3 äldsta är iväg på en resa och  minstingen är ju kvar hemma dock hos en kompis idag. Så gubben och jag myser till det lite innan han ska iväg på jaktfest och jag ska jobba. Sen i morgon kväll är huset fullt med Lan spelande barn, dvs yngstes kompisar :)

Som vanligt tänker jag vara så där tvärtemot alla andra. Här existerar det inga perfekta dukningar till perfekta bilder, utan jag kör mitt race jag.
En ostruken duk på vårt altandäck, fram med två kaffe muggar och två våfflor. Detta är livet :) Gubben å jag smuttandes på varsin kopp kaffe och mumsa på våfflor.
Jo men det är ju våffeldagen på söndag och då får man ju passa på :)
Kunde inte låta bli att köpa jordgubbar igår när Maxi sålde billigt. Men så var det ju utrikes, dvs från Spanien, smaklösa och inte så där värst goda. Men tanken var ju att jag skulle göra något i bakandets form med dem. Men efter en mils promenixandes i morse och storstäd av hela huset så insåg jag att min kropp inte orkade med mer.
Satte mig och gjorde lite andra måsten istället.
Ikväll bär det iväg  på en jobbnatt så man får väl se till att njuta av vädret idag :)

Ha en trevlig helg gott folk!



Vad är godare med en stor klick hemmagjord jordgubbs sylt och spritsad härlig vaniljgrädde som rinner ner längst den varma våfflan... MUMS!

6 kommentarer:

  1. Ohh, våfflor måste jag fixa snart!

    SvaraRadera
  2. haha! ja det är gott med våfflor :)

    SvaraRadera
  3. åh ja me vill ha våfflor,så himla gott,de var nog år sen sist...dreglar lite nu..
    åh har du nympfisar,haft de oxå i många år,sen blev ja mamma och hade tyvärr inte tid för min noa som var nog den tamaste fågeln ever,satt med oss o åt,och ville knappt vara i buren.saknar han,så himla roligt att ni fått ägg,ska bli kul och se hur de går

    SvaraRadera
  4. Smulan.. om du kikar på inlägget under så är det de första nymfarna som föddes av de två ägg som fågelföräldrarna la första omgången. Nu ligger 4st ägg där (vad sonen såg häromdagen) Ska bli spännande att se om alla fyra överlever :) De två han har på axeln på bilden började han kela med när de var bara 3 dagar gamla och de blev jättekeliga och goa... de fick snabbt nya familjer. Just nu är vi nerringda och ner mailade på dessa 4 ägg. Finns en jätte stor efterfrågan efter tama ungar. Verkar vara svårt att få tag i eftersom de ungar som föds oftast föds i stora voljärer :/

    Å du.. våfflor e gott. I morgon är det våffeldagen ;) KÖr hårt! :)

    Kram STina

    SvaraRadera
  5. Hallo Tulipan
    Und warum werde ich nicht eingeladen zu so schönen Waffeln
    Gruß aus Berlin Germany
    Helmut

    SvaraRadera
  6. Hello to you in Berlin!

    Today we have Waffel day in Sweden :)

    Thank you for visiting my blog, have a nice day!

    Stina

    SvaraRadera