söndag 25 mars 2012

Lavender Cupcakes with Honey Frosting


Blev så sugen att testa dessa när jag hittade dem på en utländskblogg.. Jag hade ju en liten knippe torkad lavendel som jag hängde upp i höstas i köket och med tanke på att vi har väldigt mycket lavendel i rabatterna så tänkte jag att jag likabra kan använda min lilla knippe till något. Muffinsen var ju super duper fina i sin lila färg också och honungsfrosting lät ju heller inte så dumt.

Visst var muffinsen okej fast snacka om gummi... men kikade på bloggen och insåg att nog skulle de alltid vara så. Fast man behöver kanske ändra om lite i receptet.

Jag lägger inte ut något recept på dem för själv tycker jag inte att de är värd att göra igen. Gillar man lavendel smak så är de nog jättegoda, och jag gillar lavendel men tyckte väl inte riktigt att det var någon större hit!

Jag ringlade på honung över frostingen och dekorerade med egen plockad och torkad lavendel :) Fina blev de iafl och ser ju onekligen smaskiga ut..

Men kul grej att testa iafl :)

För er som är sugen så finns receptet HÄR

4 kommentarer:

  1. åh dem ser ju jättegoda ut och härlig färg.aldrig smakat lavendel,åh jag med skulle vilja ha massa lavendel,vilken tur du har

    SvaraRadera
  2. Smulan... älskar man lavendel och sötsaker så tror jag man diggar dessa.. nu tyckte ju jag att lavendelsmaken var lite för stark även om jag tog i mindre och att frostingen var alldeles för söt. Men som sagt.. smaken är olika. Fina blev de iafl även om jag blandade färgen själv för min lila var slut

    SvaraRadera
  3. Älskar din spritsning, kan jag få komma på kurs hos dig? ;)

    SvaraRadera
  4. Amy.. haha jamen visst får du det ;) Fast så duktig är jag inte.. men du.. det finns jätte bra beskrivningar på hur man spritsar med olika tekniker på youtube.. så har jag lärt mig :)

    SvaraRadera