torsdag 22 mars 2012

Fullt med jobb, fåglar som ruvar, längtan efter att baka och våren är här :)



Ja hörrni.. det är dåligt med uppdateringar här just nu. Har jobbat häcken av mig så jag höll på att stupa.. däremellan läst ögonen ur mig i material för att komma en bra bit på vägen med mitt nya projekt .. som förövrigt får komma fram lite senare i vår.
Har fått mera jobb i en annan by nu också dvs större chans till arbete... har varit oerhört mycket natt arbete denna månaden och det känns verkligen i kropp å skalle.




Men idag har jag varit ledig förutom ett projekt jag var tvungen att fixa hemma idag. Men först njöt jag av en 7,2km runda i solen... jösses amalia vad varmt och svettigt det blev innan jag och Tessi var hemma men vi njöt båda två av den härliga promenaden :)

Har för en stund sedan kört iväg 3 ungdomar med full packning till parkeringen vid kyrkan. Där hoppade de in i en buss och drog till Vadstena över hela helgen. Våra 3 konfaledare skulle på konfa resa. Tydligen blev det nästan bara konfa ledare på resan, varför kan man undra :/ Nå vet ju att de kommer att få en super duper härlig helg tillsammans med vår helt sagolika underbara Diakon Anna.

BTW... vi har fått en ny präst i församlingen, som bara efter en kort tid går och bestämmer sig för att hon vill avskeda Anna för att införskaffa sig en präst till i församlingen,, undrar hur våran gamla präst har hunnit sköta om allt arbete som enda präst när den nya tydligen tycker att hon inte hinner. Är hon då verkligen på rätt plats?
Dom äldre här i byn har gått ut i tidningen, våra ungdomar har placerat ut namnlistor och skickat insändare till tidningen (det sistnämnda kanske inte gick så bra eftersom de tog mest med de äldre i artikeln)
Vi har nu även tagit kontakt med tidningarna igen för att se ifall de kan göra ett reportage tillsammans med ungdomarna. Anna ska vara kvar!

Nå ungdomarna är nu på resa och i slutet på sommaren blir det en utlandsresa med Anna och kyrkan förmodligen till Frankrike.. skoj har de och de får ju lära sig mycket och se mycket  :)
Även om de kanske inte är de religiösa barnen, men de hittar i varje fall inte på något dumt under tiden. ;)

Längtan efter bak har jag åxå. Vet dock inte vad och jag vet inte när jag ska hinna och orka heller. Har idag iafl skickat efter material inför den blivande bröllopstårtan jag ska göra till Malin och Patrik i början på April. Patrik fixade våra 6 datorer och jag gör tårtan till dem :) Bytes handel rakt av e gott det :) Vad gör man inte för varandra som vänner :)

Känner mig nervös inför bröllopstårtan, blir min första och jag hoppas den blir så fin som M & P vill ha den :)

Sen har vi ju blivit av med två nymfparakit ungar (de på bilden) tama och keliga rackare som fått nya hem. Slängde ut en annons på blocket och vips var de sålda. Tydligen är det jätte svårt att få tag i tama ungar som är uppfödda inne. Mest vilda voljär ungar man får tag på.
Direkt fågelföräldrarna blev av med sista ungen så la honan första ägget. Idag upptäckte vi fyra ägg och 2 fågelungar är redan tingade, förmodligen 3 eftersom en till har mailat och berättat om sitt intresse. Nu hoppas vi på att det faktiskt blir 4 ungar. Då lär yngsta grabben William att göra igen. De ska kelas massvis med varje dag för att de ska bli sådär härligt keliga och roliga att greja med :) så håll tummarna hårt nu att alla 4 kläcks å mår bra :)

Nähäpp!!! bättre än så här blir det inte... och skriker i kyl, frys och skafferi så man får väl ta tjuren vid hornen och göra det jag mest ogillar. Åka och handla!!! bläää...

Hoppas ni alla mår fint och njuter av vårvädret.

Många kramar från Stinis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar