tisdag 13 mars 2012

Bästa vännen Lisa kom med tårta idag :)


Jag har smittat min vän Lisa med tårtfeber :) Först blev det biskvier i alla smaker.. och nu har hon fått tårtdimp och beställer grejer från Strössel & Annat och har börjat öva att göra figurer i vanlig modellera... alltså hur smart är det egentligen.. har inte jag alls tänkt på :) Är ju rätt mycket billigare att träna i vanlig barn lera först än att gå på modellerings pasta eller SP :)
Nå i vilket fall som helst så blev hon ju galen i Sockerrus vertikal tårta när jag gjorde den. Och eftersom vännen Lisa reagerar på mjölk så har hon här gjort en helt mjölk fri variant. Och tror ni den var god? jag kände inte någon skillnad på den med mjölk eller utan..
vi har fallit helt pladask i chokladfrostingen, så ikväll blev det ännu en chokladtårta att mumsa på :)

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att kunna inspirera flera till att börja:D

    SvaraRadera
  2. Fin! Alltid kul när vänner har samma intresse. Mycket tips och trix att prata om då. :o)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att få någon att baka ihop med =)

    Stina, jag har en tävling på min blogg som jag tror att skulle passa dig =)
    Kom gärna förbi!

    Kram
    /Nellie

    http://sockertussen.blogspot.se/2012/03/vinn-en-whoopie-matta-macaron-matta.html

    SvaraRadera