lördag 25 februari 2012

Williams choklad tårta



Fågel har rymt.. så vi var tvungen att lägga ut lite fågelfrön i snön............... hm.. alltså... saken var den att med stora doptårtor så fanns varken tiden eller modellerings lusten kvar till att försöka mig på en fågel. Hittade en silikon form som var jättefin men skulle aldrig ha hunnit få hem den.
Så vi beslutade lite snabbt att eftersom fågeltemat skulle vara med så blandade vi ihop lite nymfparakit frön för att locka fram den ;)


Vet ni vad... jag som är allergisk (smakmässigt och annat) mot färdig pulver mousser och dylikt blev faktiskt positivt överraskad när det gäller fyllningen.
Jordgubbs mousse och citron mousse... dock hade jag sett lite starkare smak i varje. Men överlag... vilken skillnad på tiden det var att röra ihop dessa mot de doptårtor som nu äntligen står klara som jag gjort helt från början med mousserna.
Så just nu överlägger jag faktiskt att ha dessa mousser i vår bröllopstårta. För att jag sparar tid. Det gör jag verkligen :) tid ork och lust :)
chokladen som är på här är samma frosting som jag har haft på de vertikala kakorna, hade ingen kakao hemma och kom på att jag skulle testa att lägga i lite nutella i frostingen. Den lilla smaken av hasselnötter var faktiskt riktigt gott.. även om kompis Lisa inte tyckte om denna så mycket, hon gillade den i orginal form mycket bättre :)



Är ni intresserade utav mousserna, finns hur många olika smaker som helst :) gå in HIT så kommer ni raka vägen in till mousserna :) bara att välja och vraka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar