torsdag 16 februari 2012

Chocolate Chip Cookie Dough Brownies "Passion 4 baking"



Såg att Manuela med bloggen Passion 4 Baking hade gjort dessa och dom såg sååå ljuvligt goda och vackra ut att jag bestämde mig för att testa det. Jag menar..vad kan gå fel med choklad?
Hm.. döm om min besvikelse när jag inser att dom mest smackar socker, jo själv tycker jag det. Vet inte riktigt egentligen hur dom blev för jag har inte smakat dem när dom blev klara.
Men är lite smått sugen att dra ner på det bruna och vita sockret, tror att dom kan bli mycket godare då :)

Lät dessa stå i kylskåp i över 3 timmar men tror dom skulle ha fryst ner för att jag skulle ha kunnat skära en snygg yta. Nu var dom mer kladdiga och svåra att skära. Meeeen så är det ibland :) Mina chokladknappar var även slut när jag skulle dekorera så det fick bli riven vitchoklad på den smälta mörkchokladen istället :)

Är ni sugen att se de vackra bilderna, för vackra var dom verkligen.. gud vilka bakelser... ser så goda ut.. nåja vill ni titta så finner ni dem HÄR
Tipsar er verkligen om att kika in där, mina bakelser blev verkligen inte lika vackra och mina bilder är mörka och hemska, men det beror nog mest på att jag tar korten med Iphone... ;)



Här ser man hur kladdig brownie bottnen blev, och jag hade inga knappar i den utan krossad mörkchoklad.
Däremot i den ljusare smeten ovanför hade jag chokladknappar som jag köpt hos Strössel&Annat. Klicka på länken så kommer ni raka vägen in dit. Jag hade den blandade påsen, med vit, mörk och mjölkchoklad knapparna :) Sen tog knapparna slut och dom fick bli dekorerade med smält mörkchoklad och riven vitchoklad.



Här ser man hur fin browniebottnen blev när den var klar.



Här har ni en bild på hur chokladknapparna ser ut och vill ni själv köpa sådana så klickar ni in er HÄR
Bilden har jag lånat med lov av Strössel & Annat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar