onsdag 9 juni 2010

Viol biskvier

Här är då dom viol biskvierna jag skulle ha gjort för flera veckor sedan. Jag är helt in i viol smak just nu. Så himla läckert i allt med bakverk. Skulle egentligen ha gjort dom små och sen spritsat på fyllningen, men tiden fanns inte. Jag är stressad, jäktad, pressad och har MASSOR att göra.
Men vill dotter ha biskvier på sin födelsedag så ska hon få det. Plus att på tisdag kommer min mamma och pappa och har dom suttit och dregglat massor över bloggen så nog banne mig ska dom få äta när dom är här i två veckor *hehe*
om dom så ska rulla hem igen :P



Receptet finns under kakor, samma so jag alltid gör. Bara att jag har viol smak(essens) i fyllningen. Vitchokladen tar dock bort rätt mycket violsmak så nästa gång lägger jag nog i lite extra.
Detta måste ni bara testa för det blev gudomligt GOTT!

8 kommentarer:

  1. Men Guud vad gott! Jag är också besatt av allt som smakar viol, men är inte begåvad med någon violessens. Måste skaffa mig det! Violbiskvierna låter GALET goda!
    Du måste rapportera sen hur syrensaften smakade!

    SvaraRadera
  2. Dina föräldrar kommer nog få två härliga veckor framför sig ;-) Spännande med viol - det har jag själv aldrig testat i bakverk. Bara ätit köpt violgodis och det är ju väldans gott!

    SvaraRadera
  3. Helena.. essensfabriken säger jag bara ;) gudomliga essenser :P

    rapport kommer om syrensaften sen ;) you bet!

    Hanna haha ja jag hoppas det. Ska nog bli en hel del gott har jag tänkt *S*
    och viol e gott i det mesta så testa du ;)

    SvaraRadera
  4. Ja, violsmak är gott. Fick tipset här av dig och köpte, när jag var i Sthlm. Hade det i grädden till muffins med vit choklad. Blev fin brytning! :)

    SvaraRadera
  5. Detta lät ju bara för gott, något som måste testas. Så på Sverigesemstern skall det inköpas violessens för det hittar jag nog inte här i Norge.

    SvaraRadera
  6. Tina.. ja visst är det gott :)

    Eva... du kan beställa via essens fabriken i stockholm så får du det på posten. Det gör jag ;)

    SvaraRadera
  7. Viol har jag aldrig testat baka med. Men vad häftigt och framför allt gott det verkar! Detta måste jag testa!

    Jag har just nu en tävlingsmånad på BakeCake med massor av fina priser i potten, så klicka jätte gärna in och läs mer, första tävlingen startar på söndag! Ha det bra! Kram Daniella - BakeCake

    SvaraRadera
  8. Dem ser hu rhärliga ut som helst. Jag älskar också viol, har dock inte testat det i bakväg.

    SvaraRadera