tisdag 1 juni 2010

10 års jubileums tårta :)

Tack underbara Carina och Mattan för den jättefina symboliska blombuketten, vad passade bättre in på 10 års jubileum om inte den ;)

Tanken var att göra en tårta med både svenska och finska flaggan, tyvärr fanns dock inte tiden :(

I dag för 10 år sedan, flyttade jag och mina söner till Sverige från Finland... Vasa-Kalmar.

Självklart var vi juh tvugna att fira med en tårta :)

En tårta ska stå klart ikväll innan jag somnar, så det blev lite ihop hastat till denna eftersom jag varit borta större delen av dagen.. Men morgondagens tårta kommer att vara lite åt detta hållet. Vi får väl se hur det blir :)


Denna är fylld med hemlagad mandel kräm och massa vaniljkräm/glasskräm :) och självklart rårörda hallon åxå :)

10 kommentarer:

  1. Åhh, stina vad du är duktig!! Vilken vacker tårta!!!
    Önskar att jag bodde lite närmare dig då skulle man få smaka en massa gott.. Näää, förresten då skulle vi ju rulla fram allihopa!! *skrattar* Tur att jag bor en bit ifrån!!!

    SvaraRadera
  2. Den var jättegod! Tack!!

    SvaraRadera
  3. Milla*skratt* finns en viss risk med att rulla fram jo :P Tack gumman för din fina kommentar!

    puss å kram!

    Carina.. faktiskt så var den riktigt god trots misslyckandet igår :P

    Tack för att ni ville dela kvällen med oss :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. fira 10 år....ju man kan fira med en fin tårta som baka själv eller hur;=) bageri får ingen pengar från dig hihi.
    jag gillar din tårta som har ljuvligt färg och fina blommorna

    SvaraRadera
  5. Så fin tårta. Du är så duktig! Hasta ihop en tårta... Jag skulle behöva ett par dagars arbete istället...

    SvaraRadera
  6. Så somrig och fin! Ser med spänning fram emot nästa tårta ;-)

    SvaraRadera
  7. Sana.. haha neeejjj då.. här ska inga bageri få några pengar av mig.. inte än iafl :P

    Remsan.. nåja.. kan juh inte sticka under stol med att jag gjorde tårtan igår.. blev dock en flopp.. för den brast.. sen försökte jag "klistra" ihop den. kyla ner den tills idag... och sen bara kastade jag på dekorationerna :P därav lite bucklig och sne vriden :P

    Hanna.. ja se nästa tårta kom innan du ens hann blinka :P


    Kram på er flickor!

    SvaraRadera
  8. Grattis till 10 år i Sverige!!! ...eller vad man säger :)

    Underbar tårta, glasskräm låter sanslöst gott!

    SvaraRadera
  9. Grattis till dina 10 år i Sverige. :-) Jättefin tårta har du gjort. Jag är så glad att jag hittat din blogg, det känns extra roligt att läsa den eftersom du är från Finland, det är så där hemtamt på nåt sätt. ;-)

    SvaraRadera
  10. tack!!!!


    Tove... men du gumman.. det är juh du som har inspirerat mig med såna här tårtor från första stund ;)

    Kraaaaaaaaaam Stina

    SvaraRadera