tisdag 15 juni 2010

Sana´s blåbärstårta!


Här kommer då skolavslutningen tårta.. vi har börjat tröttna lite smått på dom täckta tårtorna.. och Sana ville så gärna att jag skulle testa denna eftersom jag fick SP av henne. Och det nappade jag självklart på direkt. Blåbärstårta.. vem sjutton kan motstå det?
Vanligtvis brukar jag göra jordgubbstårta till skolavslutningen, men just nu känns dom väldigt dyra och jag hade tänkt mig en jordgubbstårta till midsommar istället ;)


Grädde, blåbärssylten och sen ett lock på :)


Tvekar inte alls om att detta är gott.. den ser gudomligt god ut... ser riktigt fram emot morgon dagen :)
Och morgon dagen kom.... den var SUPER GOD... detta är en av dom godaste tårtorna jag ätit. Lite syrlig, inte alls söt.... utan bara guuuudomligt god :) Det blir helt klart fler gånger :)
Tack Sana!


Vill ni ha receptet så hittar ni det HÄR

3 kommentarer:

  1. Den tårtan ser verkligen supergod ut!
    Jag tycker också att jordgubbar hör både avslutning och midsommar till, men ibland så kan man ju ändra sig lite ;)

    Grattis till alla dina besökare!!

    SvaraRadera
  2. Hehe...jag vet direct du kommer att älska mitt recept och din tårta är superguda ut!!
    kram....Sana

    SvaraRadera