lördag 2 oktober 2010

Premiär bak i nya köket!!!


Efter att ha varit sjukt slut med alla tunga lyft och MASSVIS att göra så var inte humöret alls på topp idag när jag steg upp. Tjurig, irriterad och förbannnad på en och samma gång. Antar för att jag var trött.. eller?

Mitt på dagen kommer gubben med en påse blåbär som påsen spruckit på i frysen. Stod och tittade en stund på den där påsen på diskbänken.
Sen tänkte jag............ WTF.... skulle juh få kärt besök... så jag slängde ihop en blåbärs paj med havregryns täcke på.
Och vet ni vad!!!! Mitt humör steg i skyarna. Gudars vad glad jag blev och vilken energi jag fick. Månne jag hade abstinens? bakabstinens! Kan man ha det??? *skratt*

Pajen serverades med glass till. Mycket gott må jag då säga. Tänk att blåbär alltid går hem :)

Receptet är ungefär detsamma som du hittar HÄR


Sen måste jag upplysa alla om............ att jag BARA ÄLSKAR mitt nya köks ljus..... kanon fint ljus som kommer in både i köksdelen och i matsalsdelen pga dom härliga burspråken .. dom gigantisk stora burspråken :)

3 kommentarer:

  1. Grattis med ditt mysigt kök ;D Jag önskar att få nytt kök som dig också hihi ;)
    Din kaka ser riktigt gott ut...kram
    Sana

    SvaraRadera
  2. Tack Sana! Ja just nu myser jag järnet.. Finns en del jag vill göra med köket men det får bli efter ett tag. I vinter ska vi bara mysa och ha det skönt :)

    SvaraRadera
  3. Jo, man kan absolut ha bakabstinens - tycker det låter bekant det du skriver, för visst blir man på gott humör av att baka (åtminstone om det man bakar blir lyckat). :-)

    SvaraRadera