onsdag 6 oktober 2010

Banan muffins med choklad gömma...

Nu är det dax för marknaden i byn till helgen och bakningen är i full gång. Sonens klass ska stå och sälja frallor, kakor och dylikt :) Kanoners så kan en annan test baka lite allt möjligt :)

Testa ni med?

Banan muffins med choklad gömma (dubbel sats)
8 ägg
6 dl socker
5 st mogna bananer
4 tsk bakpulver
12 dl vetemjöl
1 dl grädde
125 g smör

Vispa ägg och socker vitt. Smält smöret. Mosa bananen. Blanda i alltihopa i smeten och häll upp i formar.
Stick ner en valfri chokladbit i varje muffins. i dessa ligger blåbärs choklad :)
Detta är som sagt dubbelsats, går bra att dela.

Grädda i 200g i ca. 10-15min

Dom fina formarna i silver och guld kommer ifrån Strössel&Annat kommer en bättre bild av formarna så småningom ;) Dom är jättefina och ska få synas lite bättre tycker jag :)

2 kommentarer:

  1. Låter gott !
    o jag skulle ha smugit in 1 msk kanel eller kardemunmma oxo... eller kke liiiten doft av muskot

    Synd alla de där formarna är så dyra för en sjukskriven donna :-(

    Kram till nya huset !! //Susa

    SvaraRadera
  2. Smakade faktiskt på en av bananmuffins fast den hade ingen choklad. Där hade jag nog önskat mig kanel.... kändes som det fattades. Men är juh meningen att chokladbitarna ska göra sitt i dom andra ;)

    Finns faktiskt fina billiga formar åxå. ÖB har liknande formar och dom är jätte fina och billiga ;) tips bara! :)

    Kram gumman!

    SvaraRadera