lördag 16 oktober 2010

Cakeballs....*Maj bidrag till månadens sötsak*

Lite förbilder på vad jag pysslat med idag.. förrutom promenad i solskenet och lite upp packning, det tar minsann på att flytta om jag säger så.*pust*

Detta är då cakepops som egentligen ska vara på en pinne/sticka. Pinnarna hade jag men bollarna blev lite för mjuka och tunga så det var bara att lägga ner dom i formar istället.

En snyggare bild av dessa kommer lite senare... Just nu ligger dom på kylning i kylskåpet, ny gjorda som dom är.

Vad är det då i dessa konstiga saker.

Jo jag hade lite sockerkaka kvar sedan jag tog ut till pumpa bakelserna, i den rörde jag då ner en stor philadelfia ost och en sorts nougat blandning jag köpt på willys. Ska försöka komma ihåg att ta ett kort av den asken åxå så ni får se vilken jag menar. Klämde ihop alltihopa jämnt med handen och sen rullade jag små bollar.
Satte dessa 25 små bollarna i kylskåpet och tog mig en promenad i solen medan dom blev kalla.

Smälte choklad och doppade dom och satte i former. Olika strössel på som dekoration :)
Dom ser jättegoda ut.. vi får väl se hur pass goda dom är :)



Dessa har jag länge velat prova men jag har inte kommit till skott. Vet inte riktigt vad andra har i men jag tog det jag hittade i kylskåpet och det verkar ha gått bra det åxå :)

9 kommentarer:

  1. Supersöta! Funkar ju precis lika bra utan pinne :-)

    SvaraRadera
  2. Ser onekligen dumpigt goda ut. :)

    SvaraRadera
  3. Utan pinne blir det Cake balls och de är mycket lättare att hantera!

    Dina blev superfina! :)

    Blanda citronkaka med lemoncurd och cream cheese. Blir väldigt gott.

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att du provade dessa :) Jag vill oxå får ser när det blir av. Tack för välkomnandet ;)

    SvaraRadera
  5. Tina.. ja just ja.. så heter dom nog :P var så inställd på att dom skulle på pinnen från början.. haha... Lät gott det där med citron kaka och lemoncurd :)

    yasemin... dom var så pass goda och lätta att göra att jag lär nog göra om dom :) gick hejvilt hem hos ungdomarna iafl *s*

    fluffan.. Tack! ;)

    SvaraRadera
  6. Vad fina de blev. Jag gillar verkligen dessa kakor, enkla och goda.

    SvaraRadera
  7. ---å goda var det också!! Tack för en mysig eftermiddag!

    SvaraRadera
  8. Erika jo men det var dom. Dom sista som var kvar frös jag ner. Lätt att plocka upp när man får besök, tror dom tinar upp rätt snabbt åxå :*) Väldigt perfekt att göra när man har överbliven kaka eller nåt sådant :)

    Gunilla.. tack själv! super trevligt. Jättekul att du tog dig tid för att åka ännu längre söderut bara för att hälsa på mig :)

    Kram flickor!

    SvaraRadera