fredag 30 december 2011

Test av min nya Cupcake maker och snabba cuppisar :)



Fick en cupcake maker i julklapp (se bild nedanför) var tvungen att testa den idag :) Fick även en låda med färdig mix som jag testade så här första gången. Även små muffins formar fanns med i paketet.

Cuppisarna blev jättegoda med tanke på att det var halv fabrikat alltihopa.. eller det kanske till och med var hel fabrikat.. var ju trots allt bara vatten att tillföra i smeten och smör i glasyren.. :/
Men när man får oväntat besök är detta jättelyckat att slänga fram lite lyxiga cuppisar till kaffet... strösslet fanns ju också med i mix paketet :)
Och dom smakade ju trots allt inte fejk utan var faktiskt riktigt riktigt goda... å då e ju jag rätt kräsen av mig :)

muffins smeten blandades ihop kvickt som ögat, gräddningen tog ca 10min och glasyren gick i en hast också :)
Helt klart godkänt :)



Dom blir super fina till formen så resultatet blev jag riktigt nöjd med.

Muffins går ju givetvis rätt fort att göra i ugnen också... och jag har svårt att tro att det går fortare än gamla metoden.. men helt klart rolig grej :)


Själv är jag på bättringsvägen efter operationen... blir inte mycket gjort utan mest vila i soffan... frestar nog mest på rastlösheten detta.. men med tanke på att det kommer att bli en intensiv vår så försöker jag ta det lugna medan jag kan :)




VILL ÖNSKA ER ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!!!

6 kommentarer:

  1. Verkar vara en skoj grej det där! Jättegoda och fina ser dina cuppisar ut! Hoppas du får/ger dig till tåls att vila ordentligt, och ett gott nytt år till dig med!

    SvaraRadera
  2. SKönt att höra att du mår bättre... och kul med muffinsmaskinen... :)
    Kram du fina Stina!

    SvaraRadera
  3. De ser läckra ut. Önskar dig Gott Nytt År.

    SvaraRadera
  4. Har också spanat den där makern men tror att traditionellt duger!

    Önskar dig ett gott nytt år!

    SvaraRadera
  5. Åh! Såg en sån live nu på Lagerhaus, vilken lustig sak! :D Muffinsmaskinen mena ja....//C

    SvaraRadera
  6. Tove den är jätte rolig, speciellt när dottern i huset tycker det är roligare att baka nu med den.. haha fast jag tycker det är lika lätt med muffinsplåtar... ;)

    Visst är det en rolig manick och det går väl lite snabbare och är kanske roligare för tonåringarna .. men det går nog lika enkelt med vanliga muffins plåtar ;)

    Men ibland måste man lyxa till det och testa... och nu fick jag ju den i julklapp :)

    SvaraRadera