tisdag 14 december 2010

Man tar vad man har julgodis :)






 
När jag hade vandrat av och ann tillräckligt idag, gick jag till slut ut i köket och började rota i skåpen.  Tog lite rispuffar, hasselnötter, mandlar, kokosflingor, klippta skumtomtar ifrån Cloetta och polkagrisar, lite krossade och lite hela. Jag tog Marabous polka choklad (2st) och Fazers bak choklad (2st) smälte chokladen och hällde i smält kokosfett (ca. 75g) Sen rörde jag ihop alltihopa lite snabbt med en sked och hällde ner allt på en ugnsplåt (stor) Spred ut det lite fint på plåten och strödde över nötter, klippta skumtomtar och kokos, sen in på kylning.
Sen skar jag ut tre kantiga bitar och la upp på ett fint fat/skål. Bild kommer på den snart om jag lyckas lägga in den nu efter :) Kan berätta att dom smakade ljuvligt :) bästa av allt är att dom är busenkla och att dom går att frysa. Så dom ligger härmed ner i frysen till julafton :)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar