måndag 4 november 2013

I Holmsjö finns allt....


I byn Holmsjö där vi bor, finns banne mig det mesta. Vi har även en handarbetsaffär, en riktigt riktigt gammaldax handarbetsaffär som finns mitt i byn längst väg 28.
Efter att ha jagat limegröna band till inkommande doptårta utan att finna ens annat än julröda silkesband kom jag på att ta mig ner till byns handarbetsaffär för att chansa och se ifall det fanns något där. Mycket riktigt. Ljus limegrön band fanns och dessutom var det 50 %. Så hem åkte jag lycklig över att ha sluppit åka in till centrala Karlskrona och för 4meter och 14kr var jag mer än nöjd och lycklig.

Tyckte jag ville slänga upp lite bilder därifrån och även ett på ägarinnan. Blev ju kvar en stund och pratade om allt möjligt :) Hon har dessutom varit min man Jockes lärarinna en gång i tiden. Är ju åxå lite små roligt :)









 Roligt att se den gamla gamla kassa apparaten stå där. Nog är de vackra alltid :)


Affären är verkligen värd att kikas på om man är intresserad utav gamla affärer, Tog dock inte så många fler bilder men roligt att se de gamla knapp rören som säkert inte finns längre. På tal om knappar... glömde ta mig en titt på knappar.
Tänkte faktiskt göra egna knappformar så småningom, alltså får jag nog ta mig ner igen en annan dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar