tisdag 29 november 2011

Min 35 års dag


Ja se så är man då 35 år fyllda, hade sån himelsk plan för min tårta men allt gick i stöpet, jag gav upp eftersom energin inte fanns å kastade ihop den så här istället.. och ska jag vara ärlig så blev den riktigt god och det blev en ynka bit kvar.
Det bästa med sin egna tårta är ju att man får göra den helt efter egen smak, dvs nutella i och lakrits och viol strössel på.. en jädrans salig blandning men det var alla smaker jag gillade :)
Sen fick det bli lite fräscha konserverade persikor i första bottnen tillsammans med grädde för att fräscha upp tårtan lite eftersom bottnarna var chokladkaka :) Och grädde på naturligtvis.. men det blev gott även om den skulle ha behövt stå över natten för att inte bli så torr å nästan hård, det märktes igår varför jag alltid gör tårtorna dagen innan :)
Men ibland blir det så här och så fick det bli :)

Löven jag dekorerade på tårtan är choklad löv som jag för rätt längesedan köpte inne hos Strössel & Annat, rekommenderar er verkligen att kika in där för det bara ramlar in spännande nyheter :)

Ni måste kika här nedanför vilka härliga blommor jag fick.....



Denna rosbukett kom gubben hem med.. han skulle ha 35st mörk röda rosor till mig, men så såg han att dom hade någon extra pris på dem och att det blev billigare med 40st så då tyckte han att han skulle ha 40 istället, Expediten undrade hur han skulle förklara det för mig sen när han kom hem med 40 istället för 35 som jag fyllde... ja det ordnar sig.. finns ju några år hon inte fått några rosor på sin födelsedag av mig :P
I vilket fall som helst så händer det knappt aldrig att den mannen kommer hem med mörkröda rosor till mig som jag då älskar... så tror ni jag blev glad? trots att det var 40 st i buketten? *hehe* ÖVERLYCKLIG!!!! han kan den mannen om han vill :)



Sen kommer vi då till denna otroligt härlig doftande och gigantiska bukett, den ser inte stor å rund ut på bilden men den ÄR verkligen jättestor och fin.. så otroligt fina blommor i den och liljorna doftar underbart :)
Dessa fick jag av min vän Cathe....och hennes make Göran.. tusen tusen tack :)

5 kommentarer:

  1. Ha den äran! :) Vilka fantastiskt fina blommor du fått, det måste lukta helt underbart nu!

    SvaraRadera
  2. Grattis! Vilka vackra blommor du fick, både av maken och vännerna!
    Tårta ser ut att vara himla god och vilken blandning!

    SvaraRadera
  3. Tårtan var jättegod! Fast det kliade lite i ögonen och halsen ;)

    SvaraRadera
  4. Tack! Jo det kom mer blommor å presenter :)

    Hjälp!!! Carina.. det var ju nutella i tårtan :/

    SvaraRadera
  5. happy birth day till dig igen här på blog!!

    SvaraRadera