tisdag 3 december 2013

Alpnearings citron cheesecake med passionsfrukt spegel


Kom på att jag skulle testa Alpnearings Citronmousse som en cheesecake... Wooow!!! super gott och så jäkla enkelt :)

Jag gjorde en helt vanlig digestive botten, i juletider är det garanterat jätte gott med pepparkaksbotten också.
Sen gjorde jag moussen efter beskrivningen på burken. Gjorde på 9 dl vätska men bytte ut de sista 3 dl mot grädde, annars ska det vara mjölk, enbart för att få den lite fastare.

Sen toppade jag detta med en passionsfrukt spegel.

Jag tog 7 st passionfrukter och sparade en halva som dekoration. La 3 st gelatinblad i kallt vatten och sedan värmde jag upp passionsfrukten och smälte ner dessa blad. Sen över den kalla kakan.

Detta är verkligen att rekommendera om man gillar citron och passionmousse :) Grymt gott.

och är man då allergisk mot ägg är detta perfekt. För moussen innehåller inga ägg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar