torsdag 9 augusti 2012

Kolakakor


Alltså... nu må ni ju tro att jag är lite bak å fram.... och japp... det är jag också. Men nu är det som så att vår lilla prinsessa, ja ni vet hunden i huset ;) Tessi..... hon är ju en kräsen liten dam....
Hennes stora favorit bland godis var pepparkakor, olycklig blev hon när hennes burk var slut och hon brukar i olika perioder tigga en liten varje kväll, det är liksom hennes godis. I samma veva som peppar kakorna tog slut och jag fick mig en rejäl utskällning av henne så gjorde jag kolakakor som inte flöt ut, dvs de blev tjocka men små. Tyckte då att hon om hon gillade dem så kunde hon ha dem som godis istället för att jag ska jaga runt och köpa dyra pepparkakor. Öhhh tal om min förvåning när det visade sig att hon var helt GALEN i kolakakor.... sååå vad gör jag när burken med kola kakorna tog slut.......... japp! prinsessa som hon är och mattes lilla tjej så ställde sig matte häromkvällen och bakade två plåtar med kolakakor :) japp så bortskämd är våran hund :)

Däremot fick vi bevisat igår av en söt liten långhårig tax att kolakakor ÄR goda.. jösses vad lilla Sessan blev tokig i kakorna... så det är nog något visst med kolakakor..... :) oroligt tittade Tessi på mig när jag ställde fram ett fat till kvällsfikan med goda vänner men hon blev lugn när hon och Sessan fick varsin kaka, helt acceptabelt att bjuda på hennes kakor sålänge hon får sin kvällsbit :)

1 kommentar:

  1. Hihi, jag älskar också kolakakor! Har aldrig testat att bjuda Bally på dem, dock. :-) kram!

    SvaraRadera