måndag 23 november 2009

Helgens träningstårta

Sonens laktosfria cupcake´s; kladdmuffins och salmiak ganache (laktosfri grädde uppvärmd med krossad turkisk peber och lite potatis mjöl för att det skulle tjockna, förvarades över natten i kylskåp och vispades ihop med laktosfri grädde dagen efter :) Fluffigt och supergott :) sugerpaste ros på toppen :)




Helgens tränings kaka.. chokladbottnar, första lagret plommonmarmelad(ingen bra hit i tårtor) salmiak ganache andra lagret lemoncurd blandat med vaniljkesella och grädde
Kakan e spacklad med maräng smör och täcket e SP(sugerpaste).. pastafärg.
den jobbiga draperingen jag försökte lära mig att spritsa är åxå i maräng smör och rosen i SP
Skam den som ger sig. Här ska spritsas och tränas :)

5 kommentarer:

  1. Men jisses vilken härlig kreation!

    SvaraRadera
  2. *skratt* Tack gumman ;) Tycker den e mesig, enkel å det syns verkligen att jag precis börjat spritsa, men tänkte att denna sida kan juh vara skoj att ha helt från början, att få se hur jag formas och hur pass mycket jag kan förändra och växa om du förstår hur jag tänker ;)

    SvaraRadera
  3. Jääääsiken så gott!
    Du blir en ny favorit, helt klart!

    :)

    SvaraRadera
  4. Säger det igen - å där kom dumpen - swoschade förbi!!!

    Kramen!

    SvaraRadera
  5. Nämen Lina inte visste jag att du hade en bak/mat blogg du åxå ;) Du hamnade i blogglistan du med hörrö gumman ;)måste jag inspektera *S*

    Vicke *skratt*

    SvaraRadera