tisdag 26 januari 2010

Alla hjärtans dag bakelse





I dag ska jag till en underbar vän, en vän som alltid finns där när helst man behöver :) Vi ska göra hemmagjord korv idag, ska bli jättekul. Ibland kör vi lite storbak ihop också, riktigt roligt att göra såna här saker tillsammans.
Men idag ska jag uppvakta henne och familjen med alla hjärtans dag bakelser, vet juh inte om vi hinner träffas innan 14:e februari så jag får passa på lite innan.
I fjol fick hon en jättefin blombukett och i år ska hon få dessa bakelser :)
Jag och sambon delade på en igår och dom blev jättegoda.
Jag köpte rosett utstickare för ett tag sedan och jag har inte testat dom förrän nu. Lite pilligt var det allt med den minsta som jag använde till dessa. Men träning träning :) Skam den som ger sig
Hade juh muffins kvar sen pojkarna bakade i helgen, chokladmuffins med Marabou sensation yoghurt och raspberry choklad bitar.
Sen satte jag ett lager av marängsmör och sen ett lock i MMF (marshmallows fondant)
Sen dekorationerna är gjorda i både MMF och i sugerpast (sp)
Fjärilarna har lite pulver färg i mitten och sen lite strössel.


16 kommentarer:

  1. Oooh, gud så söta & underbara!!! :)
    Du är galet duktig!

    SvaraRadera
  2. Lina.. åhh tack.. själv blev jag inte så nöjd med dom. Ja fjärilarna var väl okej men jag skulle inte ha använt kniven som skär mönstret utan jag skulle ha tryckt istället så att det hade sett mer "stoppat" ut... men men.. man lär sig ;)
    Tack iafl.. det värmer ska du veta ;)

    P%K Stina

    SvaraRadera
  3. Ser underbara ut!!!

    SvaraRadera
  4. Carina...Dom var goda iafl :)

    glöm inte tävlingen gumman ;)

    Kram Stina

    SvaraRadera
  5. otroligt fina,hur ska man näns äta opp dom ?

    Maria

    SvaraRadera
  6. Stina - Jag har anmält mej till tävlingen, men det blev under mitt alias cia.70. Vet inte varför det blev så????

    SvaraRadera
  7. Maria.. haha gick så bra att äta dom så ;)

    Carina.. ahaaaa så det var du.. jamen va bra att du anmält dig ;) då får vi hoppas på tur :)

    SvaraRadera
  8. Vilka fina och smarriga cupcakes!!!!

    SvaraRadera
  9. Vilka söta små bakelser, vilket jobb du måste ha lagt ner...
    Har just hittat till din blogg och jag kommer tillbaka för att se vad du hittar på!!
    Hälsningar Veronica

    SvaraRadera
  10. Veronica och Birgitta... vad glada jag blir när ni hittat in till mig ;)

    V... dom var inte alls svåra att göra. Bus enkla. Men får nog träna lite mer på detta med rosetter ;)

    SvaraRadera
  11. Veronica.. försökte kommentera inne hos dig men tyvärr så kom jag inte längre än att sidan inte kan visas, har försökt på många olika sätt men gick inte :(

    SvaraRadera
  12. Vad säger man gumman, du är en stjärna och har ett hjärta av guld, du vet det va?? Kramar

    SvaraRadera
  13. hm.. hjärta av guld vet jag inte... men försöker juh ändå göra mina vänner glada :)

    synd att du ska bo så långt bort gumman :/ jag hade juh kunnat skämma bort dig flera dagar i veckan med kakor å bestyr.. fast MINI :P
    Kram du fina!

    Stina

    SvaraRadera
  14. Gud så fina bakelser!! Ur tjusiga!
    Stor kram till dig vännen ♥♥

    SvaraRadera
  15. Vilken grej.... och vilket tålamod du måste ha :)

    SvaraRadera
  16. Maria.. haha tack! ibland har jag det och ibland inte alls ;=)

    SvaraRadera