fredag 16 april 2010

Essens Fabriken

Hittade Essensfabriken när jag satt och googlade, hur många olika smaker och annat gott fanns hos dom. Dom finns i stockholm men jag skickade iväg ett mail med en förfrågan om jag ändå kunde beställa. Och det gick jättebra mot postförskott :)
Så idag har jag hämtat ut ett paket med massa underbara essenser och annat gott.

Detta blev min första beställning:

Essenser: banan, fläder, hallon, lavendel, melon, mocca, persica, päron, rabarber, smultron, svart vinbär, viol, cocos

Sen beställde jag även 100g kanderade violblad (man får själv beställa mängden man vill ha, alltså köpa i lösvikt)
Sen även lavendelvatten :)


Här ska bakas :)

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Vad kostar essenserna? Och vad kostade de kanderade violbladen? hur tycker du att essenerna är?

    Mvh
    Johanna

    SvaraRadera
  2. Johanna... essenserna kostar 30kr.
    dom kanderade violbladen kommer jag faktiskt inte ihåg vad dom kostade.
    Men du kan gå in på deras hemsida och sen maila så får du ett snabbt svar på det du undrar över, priserna och frakt kostnader osv ;)

    Jag gillar deras essenser.. melonen är huuur go som helst. Päronen är åxå kanon... möjligen inte lika dryg som den jag använde mig av förrut... men det där är en smaksak. Rom e åxå underbar.
    Jag använder bara deras essenser nu för dom har så otroligt många olika smaker :)

    Och mina biskvier blir fruktansvärt goda av dessa essenser ;) så jag har bara gott att säga om fabriken.
    Snabb service och pang så har du produkterna hemma på posten ;)

    SvaraRadera
  3. Tack så hemskt mkt för tipset!
    Hittade din sida när jag googlade på essenser. Är så sugen på att testa och göra en pannacotta med viol och lakrits! :D Då med någon typ av lakritssås.

    Du kan väl testa och göra detta före mig, så får jag höra sen hur det blev :D

    // Anna

    SvaraRadera