torsdag 18 mars 2010

Rulltårtbakelse

Underbara snälla Sana skickade mig ett speciellt klet.... något som tydligen bara finns att köpas i Asien.. eller dom använder det där. Ska nog kolla i asiatiska affärer om jag inte ska kunna hitta det där.
Kletet som kallas för SP (Spongecake Stabliser ) ska göra bottnarna/kakorna mer saftig och godare.
Och jag måste säga att jag blev faktiskt riktigt förvånad. Jag blev totalt förälskad i detta "klet"
Så nu måste jag verkligen försöka få tag i var man kan köpa det :)

Sana var åxå väldigt snäll och skickade mig ett recept som jag kunde använda mig utav första gången jag testade det. Ett rulltårte recept..
Ska höra med Sana om jag kan lägga upp receptet här... tills dess får ni allt njuta av bilden. För den var monster GOD denna skapelse :)

Sen är det juh valfri fyllning... och eftersom jag hade lite saker liggandes lite överallt, ni vet lite här i den burken och lite i den burken osv osv.... så använde jag mig av det.
Ett tunt tunt lager med jordnötssmör.. ett marsipan lock som började gå ut ur tiden... hallon sylt och grädde....

GRYMT gott enligt min mening... vilken tur att jag bara åt en sked.. eller smakade kanske jag ska säga.... :) gott gott!!!

2 kommentarer:

  1. det se riktigt gott ut!! jag tror redan du kommer blir älska min SP hehe ;=)

    SvaraRadera
  2. Vad gulligt av Sana! Låter jättespännande med det där kletet. :-)

    ELLE Mat och Vin är enligt min åsikt mycket bättre än alla andra svenska mattidningar. Allt om mat är väldigt bra också. Det är så underbara bilder i ELLE Mat och Vin, man blir alltid glad av att bläddra i den. :-)

    SvaraRadera