torsdag 11 mars 2010

Glassbomben "damen och barbie"

Här kommer då ÄNTLIGEN glassbomben. Tyvärr hade jag det alldeles för varmt i mitt kök så glassen smälte otroligt snabbt. Hade inte planerat alls hur jag skulle ha den utan fick bara skynda alltihopa för att inte dekorationen skulle rinna av.
Tror att man kan leka hur mycket som helst med "damen"... som dessutom finns i både gult och rosa :) ja och i blått då som på bilden.
Detta tror jag kan bli en rolig grej som en fin dessert till en middag eller en rolig sak till ett kalas... och SJÄLVKLART ska jag lotta ut ett set till er :) Så håll utkik!

Började fundera på vilken glass jag skulle göra också. Fick bli en variant av banan glass.
Receptet kommer här:

Banan glass
3½ dl vispgrädde
6 st äggulor
1½ dl strösocker
1 dutt ekologisk vanilj pulver(frön)
2 bananer

Ljud ½ dl grädde försiktigt med vaniljfröna, får ej koka. Låt svalna.
Vispa grädde hårt.
Vispa ägg och socker vitt och pösigt.
Mixa bananerna med stavmixer.
Blanda försiktigt ihop alltihopa till en jämn smet och häll upp i glassbombsskålen och sätt i frys. Minst 5h.


Denna lilla sak blev juh inte världens finaste. Men tanken är väl att visa för er vad man kan göra till ett tjej kalas tex. Det finns speciella barbie dockor att köpa till glassbomber och tårtor som man lägger på toppen. Men eftersom jag inte har någon sådan så tiggde jag en av mina kära granne :) Massakerade benen fullständigt. Tanken var väl att jag skulle kunna "såga" av upp till midjan för att iafl få ner "henne" en bra bit och få till en snygg midja.. Gick inte så bra med hårdplast.... Sen hade glassen smält så himla mycket att den började syda lite...

Men det gör inte så mycket. För denna blev bara till för att visa hur roligt man kan ha på ett litet tjej kalas :)

Hade jag haft en liten tjej hade jag nog fixat en god glass och kört en barbie överdel på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar