lördag 13 mars 2010

Malwa´s tårta

I dag har grannarna kalas :) Lilla dottern i huset som fyller år och även pappa som fyller år :)
Så här blev tårtan iafl. Lilla Malwa är juh en prinsessa i sig så det var juh klart att hon skulle få prinsess kronor på sin tårta :) Fjärilar och blommor också självklart :)
Hoppas tårtan blev god åxå.

Blommorna och prinsesskronorna glittrar dessutom, glittrig pärlemopulver blev det på dom :)
Tårt underlägget kommer självklart från Siluett och det är nog dom bästa jag haft. Dom är KANON bra :) Är sååååå glad över dom! TACK IGEN! Siluett

Detta innehållet finns i tårtan:
Ljus tårtbotten
Vitchoklad och marianne fluff
mjölkchoklad och Marabou sensation hallon fluff
hemma gjord vildhallon sylt
Lemon curd
Spacklad med maräng smör
täckt med sugerpaste.
Dekorationerna är i SP
strössel
pärlemoglitter

10 kommentarer:

  1. Härlig tårta med fina dekorationer =) Den lilla prinsessan blir säkerligen superglad =)

    SvaraRadera
  2. FANTASTISK tårta! Det är helt otroligt vad duktig du är!

    SvaraRadera
  3. http://shamnmum.blogg.se/2010/march/tavla-hos-mig.html

    tävling som kankse intresserar dig

    SvaraRadera
  4. så himla söt din tårta ,hur man göra prinsess kronor det kan jag inte!! och det måste var gott också hehe ;)

    SvaraRadera
  5. Så söt tårta, perfekt för en prinsessa!

    SvaraRadera
  6. Helena och Sana.. tusen tack för era kommenatarer.. det stärker en själv när man e osäker och alldeles för självkritisk ;)
    Vi fick dessutom in den sista biten av tårtan och jag kan säga att marianne fluff lär jag fortsätta att använda mig i tårtor. Guuud va gott :)

    chanette.. tusen tack.. ska kila in och titta :)

    SvaraRadera
  7. Den var MYCKET god!!

    SvaraRadera
  8. Underbar tårta:D Super duktig!!

    SvaraRadera
  9. Vilken söt tårta! prinsesskronorna är jätte fina.

    SvaraRadera