lördag 28 november 2009

Min födelsedagstårta..

Hur kommer det sig att jag ALLTID är stressad när jag ska dekorera mina tårtor?!!! Varför blir det alltid ont om tid när det roligaste börjar?*hm* måste nog göra något åt det.
I vilket fall som helst så kan juh gubben intyga alla om att jag verkligen SLÄNGDE ihopa denna tårtan... var så pass stressad så allt pill gick åt skogen pga att mina händer darrade*S*

Det jag insåg iafl är att jag måste ha en annan grön färg så slipper jag blanda å hålla på. Ska jag banne mig göra murgröna så ska det juh vara mörkt grönt åxå inte ljus. Sen om jag hade haft mer tid skulle jag ha gjort dom smalare men tyckte dom fick vara tjocka eftersom det var tillräckligt pilligt iafl.
Sen jag min dumma nöt skulle gå och dra på lite mörk pasta färg och äger inga penslar och sånt utan tog en tandpetare. Går säkert bra ifall man inte är hyperstressad och skakig på hand. Här gick det INTE bra... men men.. Tyckte kallorna blev rätt okej... och liljeformen gjorde jag en annan blomma av istället :) funkade det åxå...
Nå med mer tid osv så kan jag nog göra bröllopstårtor jag åxå så småningom *hehe*
Nu ska vi bara se ifall vi kan muta någon att smaka av tårtan åxå *s*

Efter att jag insåg hur mycket klockan var och min tårta inte var dekorerad så ropade jag in gubben och han fick dekorera smörgåstårtan vi skulle äta i dag. Som ni ser så gillar han stenbitsrom men inte jag*s* därav ser tårtan lite skev ut. Kort tog han åxå själv och så långt borde jag inte ha släppt honom *hehe* Men attans god blev den :)

2 kommentarer: