tisdag 24 november 2009

Cupcake..










Tränade att spritsa idag, gick väl så där... men började komma på detta med tekniken, även om det känns lite svårt än. Satt då och spritsade rosor... dock var min glasyr lite för smetig och lös så det var inte det lättaste.. Det föll ihop rätt mycket.
Kom då på att jag skulle göra en hel ros på en cupcake... sen lite glitter på.. blev riktigt fint i verkligheten. Dock lite annat på kort tycker jag.
Den är rosa... men ser lite aprikosfärgad ut på dom andra cupcaken :) Glasyren har dessutom en smak av jordgubb och lime, glasyren är marängsmörkräm, receptet har jag hittat inne på bakalitenkaka
Första bilden hade jag testat att försöka använda upp lite av den choklad SP jag hade gjort innan, men den går bara sönder när man ska försöka göra något med den så rosen föll bara ihop... synd för den e riktigt god... Satte på lite silverkulor åxå *S*
Sen tränade jag lite mer på rosorna och dom blev nyss uppätna av äldsta sonen i huset :)
Vilken dag som helst nu så får jag mitt paket med massa bakprylar, blomformar och dylikt så då ska jag på det igen..
Gjorde ganache idag... på fazers mariannechoklad :) kommer att bli super goda cupcakes i morgon :)
Testade ett nytt muffins recept idag som jag hittade på min FAVORIT blogg bakalitenkaka
receptet hittar ni här, gå ner på sidan tills du hittar Mintchokladmuffins med chokladsmörkräm, där hittar ni just det muffins receptet jag använde mig av idag.
Det var super enkelt och gick jättesnabbt, däremot var jag lite för frisk med att fylla formarna så det blev amerikanska muffins idag *S* dom flesta iafl :)
Har täckt två muffins med SP åxå.. gula sådana. En som en tårtbit (spacklad med marängsmör,smaksatt med jordgubb och lime) får se vad jag hittar på med den i morgon...
Sen en cupcake som fick ett litet täcke över sig.... ja vi får se vad det blir :)
Sååå det blir att träna mera :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar