måndag 7 december 2009

Bakat

I dag har det bakats i stenugnen, shoppats mer mjöl, mat och dylikt innan julresan..
Ny deg sattes igång i eftermiddag och jag väntar nu på tolv slaget så jag får knåda i jäst innan jag lägger mig.
I morgon blir det ännu ett bak i stenugnen, vetti sjuttan hur dagens blev. Tror det var liiiite för mycket kryddor.. vi får väl se... dessutom lite för mycket tung råg... alltså rågmjöl.. vi får se i morrn..

Under tiden får jag väl se ifall jag hittar lite fler smarriga tävlingar att försöka vara med i:) sånt är skoj

2 kommentarer:

  1. Hej Stina!

    Rekommenderar den verkligen! Den är såå god:)
    Om den inte finns i Sverige så borde den nog komma dit snart.
    God Jul och Gott Nytt År till dig med!
    Hälsningar från Nina från andra sidan pölen

    SvaraRadera
  2. Hejsan Nina!

    Vad kul att du kikade in hit :)Låter som att den är riktigt smarrig då. Ska nog kika efter den när jag är "hemma" över julen :)Möjligen att man kan hitta den i Vasa någonstans :)

    SvaraRadera