fredag 16 december 2011

Falsk biskvie tårta


Chris praktik här i Sverige börjar närma sig sitt slut... idag har hon sin "avslutningsfika" eftersom detta var sista dagen jag kunde ha tårtan klar ... hon kommer dock att vara där nästa vecka också, på kvälls tid
Men idag är det då bjudning som gäller för hennes del :)

En var dock gluten allergiker och jag skulle använda glutenmjöl i botten på kakan men glömde helt bort det, och då fick jag ju en orsak till att göra cupcakes :)
Första smeten rann dock över.. och se på f*n... då kunde jag ju göra cakeballs också :))
Nå.. här kommer tårtan.. jag har gjort denna förut... och den är sååå god...
Den är super enkel att göra och det är nästan som att äta en biskvie... en otroligt god bakelse iafl :)

Kika in HÄR så kommer ni direkt till receptet och kan se en fin bild på en tårtbit/bakelse :) där kan man se hur den ser ut inuti :)


Tårtan fick både lite blommor och lite snöflingor, här nere är marken grön och snöflingorna har vi inte sett på ett tag... men julen dyker ju upp iafl :)





Jag hade velat göra en julstjärna egentligen men har ingen lövform... men det fick bli lite röd/orange blommor... man kan föreställa lite åt julblomshållet ändå kanske :)



Här nedanför kan ni se cupcake med precis samma recept som tårtan, fast då med gluten mjöl.. :)
Och naturligtvis lite snöflingor :)

Cupcakes formarna kommer från SILUETT


2 kommentarer: