tisdag 27 juli 2010

Carinas dumlekakor


Carinas dumlekakor är en av dom godaste kakorna jag vet, och dealar man lite så kan man deala till sig lite kakor ibland :P eller köra bytes affär*hehe* Nu har jag iafl lyckats få receptet av henne och jag är så fräck så jag lägger in det här ;).. dessa har jag dock gjort själv och dom är sååååå goda :) Fast godast är dom när Carina gör dom :P
Carinas dumlekakor med nobless 20st
200 g margarin/smör
3 dl mjöl
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
10 dumlekolor
Smält margarinet och låt svalna. Rör ihop dom torra ingredienserna, blanda ner margarinet.
Gör små bollar och lägg i en halv dumle kola i varje. Lägg i pappersformen.
Sätt in plåten mitt i ugnen i 175 grader i ca. 8 min.
Ta ut plåten och lägg genast en nobless på varje kaka, då smälter noblessen ut på kakan. Låt svalna och förvara i kyl. Gott!!!

3 kommentarer:

  1. Mums, mums! En sådan hade nog passat fint till kaffet nu =)

    SvaraRadera
  2. Jag kan avslöja att detta är dom godaste småkakorna som finns. En mördeg aktig sak, en halv dumle i varje och sen en nobless ovanpå.. dom är gudomligt goda och Carina och jag brukar göra lite bytes affärer.. :P
    Men lyckades få till receptet och gjorde dom själv här ;) dom är såååå goda! perfekt stolek åxå ;)

    SvaraRadera
  3. Ha,ha..De var jättegoda när du också gjorde dem!!
    :)

    SvaraRadera