lördag 19 juli 2014

Williams konfirmations tårta



Längesen jag uppdaterade något här. Inget är som förrut eller som det borde vara i vår familj. Saker har hänt och vi försöker nu leva vidare efter allt, vilket inte är så lätt.
Har dock lovat att lägga upp Williams konfirmationstårta som vi hade i slutet av maj. Fanns knappt kraft att göra tårtan och ännu mindre att sedan ta en massa fina kort på den. Hittade dock dessa två när jag sökte korten. De får räcka.

Tårtans innehåll är hallon och blåbärsmousse, hemmagjord. Täckt med marsipan och blommorna är gjorda av sockerpasta. Liljekonvaljerna är de sista blommorna jag gjorde innan min andra halva gick vidare. Jocke var ju den som jag alltid gick till för att fråga vad han tyckte och vad jag skulle ändra på osv... han var ju alltid ärlig.
Sedan den hemska natten har jag inte suttit vid pysselbordet... har inte gjort en enda socker blomma. Kanske kommer det tillbaka, eller inte... allt bara påminner om Jocke. Men så är det...

Trots att vi inte hade honom med oss på Williams dag så kom släkt och vänner och förgyllde dagen vilket underlättade det hela massor.

Så blev det denna gången, en öppen bibel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar