lördag 19 juli 2014

Havrekakor med mint daim fyllning


Fick syn på att tjejen med bloggen Bakverk & Fikastunder hade gjort havrekakor med chokladfyllning, blev så sugen när jag såg att det gick att göra dem snabbt som ögat. Och eftersom jag ääääälskar den nya Mint Daimen så fick det bli sådana i :)

Receptet då! Här kommer det. Jag gjorde dubbelsats jag, som vanligt :)


HAVREKAKOR MED MINT DAIM FYLLNING
150 g smör
1,5 dl socker
1 ägg
2 dl havregryn
2 dl kokos
ca 150 g choklad (daim, marabou, fazer etc etc)

Gör så här:
Smält smöret i en kastrull. Tag av ifrån plattan och rör ner sockret. Rör ner ägget. Rör sist ner havregryn och kokos. Rör till en jämn smet. Klicka ut smeten i 20 folieformar. Tryck i en stor ruta choklad i varje. Grädda i 175 g i ca 15min. Låt svalna helt innan de går att lossa ur formen.
Ställ dem gärna i kylskåp en stund så blir det kalla och härligt sega :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar