lördag 18 januari 2014

Citron & Salmiak biskvier och Violbiskvier



Förr gjorde jag MASSOR med biskvier i olika smaker, tröttnade något på att göra dem till slut. Men ibland kommer jag till skott och oftast är det när brorsdottern ska komma och hälsa på. Den tösen tvingar mig att ställa och baka. Och hon vill ha STORA och många.

Här till vänster är det med salmiak och citronsmak, essenser som är köpta på Strössel & Annat
Den till höger är Viol
Dessa två är täckta med en blandning av mörk och mjölkchoklad. MUMMA!!!!

Har även köpt pastafärgerna som fyllningen är färgad med ifrån Strössel & Annat

Är så himla nöjd med receptet jag använder mig av, den görs med sockerlag och det bästa är att den inte smakar så sockrig eller så smörig :)

Receptet hittar ni HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar