måndag 15 november 2010

Hembakat!

 Köpte ny tidning häromdagen. finns inte så många baktidningar än men Hemtrevligt har denna som kommer ut lite då och då, har ingen kläm på hur ofta, jag blir glad varje gång ändå :)
Dessa har jag nu rört ihop. Degen ska stå i kylskåpet tills i morgon, kan berätta att degen är så grymt god att man nästan vill äta upp dom där man står :) Dessa är jag mer galen i än vanliga pepparkakor, vet inte om det har med kryddningen att göra.. resultatet kommer upp i morgon iafl :)

Nu har jag även satt en bulladeg på jäsning.. var väl på tiden tycker jag, och för ovanlighetens skulls å blev det inte ens dubbel eller fler dubbel sats :)

5 kommentarer:

  1. Jag älskar den tiden på året när man kan köpa hem alla jultidningar och sitta inne i värmen i väntan på julen. Det är så kul att planera det stora julbaket och alla matlagning kring advent! :)

    SvaraRadera
  2. tror nog att jag måste inhandla denna tidning!!! :D

    SvaraRadera
  3. åh de finns en tävling där.om utlottning om nordic ware bakform.skulle du kunna säga hur man kan vinna sådant?vore jättesnällt då.om du kunde maila mig på s.hanna2008@hotmail.com
    vill även passa på och säga att jag har 2 tävlingar som pågår hos mig på www.smulansbakblogg.blogspot.com där du kan vinna ett muffinsträd och bamse pepparkaksformar och en massa muffinsformar.lycka till.

    SvaraRadera
  4. Ja, det är en trevlig tidning. Ska genast köpa nya numret! :D

    SvaraRadera
  5. Jag har också köpt den. Jag har provat mandelkakorna med amaretto i, de blev uppskattade här hemma. :-)

    SvaraRadera