onsdag 23 juni 2010

Fluff tårta

Hade lite chokladfluff i kylskåpet jag behövde göra mig av, lite olika kex och saker som låg och skräpade och lite bakabstinens kanske :P

Denna kakan/tårtan rörde jag ihop till eftermiddags fikat. Den blev jättegod.

Lite marianne kex, Oreon (eller vad dom heter) och nån till jag inte kommer på namnet på.
Sen lite smält smör och in i kylskåpet så hade jag mig en botten :)
Vispade ihop chokladfluffen ur kylskåpet och hällde ner det i skalet. Några färska jordgubbar på toppen..
Sen köpte jag en liten röd burk.. med något nougat aktigt i, den var både vit och brun och JÄTTEGOD!!!! Den toppade jag med i mitten... Det blev kanoners och den tog slut direkt :)

9 kommentarer:

  1. Vad gott det låter!
    Själv har jag så dåligt med "rester" i mina skåp. Så måste alltid handla inför baknning... det är ju på både gott och ont ;)

    SvaraRadera
  2. det låta supergott!!
    jag älskar fluff hihi, de var mycket gott och super lätt att göra ;=) men vilken godis kan man göra fluff? eller alla godis kan göra fluff? och godis som har kolasås inne kan man göra fluff också eller?

    SvaraRadera
  3. Mums! Det lät jättegott. Vad smart att ha lite skåprensning samtidigt som du fick bakabstinensen åtgärdad. :-)
    Kram Erika

    SvaraRadera
  4. Åh den låter jättegod och ser likaså ut! Nu vill jag baka igen :) !

    SvaraRadera
  5. Angelica.. haha .. jo på både gott och ont, det kan jag verkligen hålla med dig om. Däremot så vill jag gärna ha allt hemma ifall lusten kommer på. Har juh en bit till affären ;)
    Kram STina

    SvaraRadera
  6. Sana.. allt godis är juh så gott som smält bart och då kan man juh göra fluff av det. Däremot är det lättast om det smälter rätt snabbt eftersom grädden inte får koka ;) jag har gjort fluff på geléhallon, marshmallows, bilar, all choklad och säkert någon till som jag inte kommer ihåg ;) det är bara att experimentera juh..
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Erika och Sandra.. ja denna gick super duper snabbt att göra.. bara något jag krafsade ihop lite snabbt när vi skulle få oväntat besök :) gott blev det! :)

    och som sagt.. skåpsrensning och bakabstinens.. klockrent ;)

    Kram Stina

    SvaraRadera
  8. Tobbe... tack! Ska kika in hos dig ;)

    SvaraRadera
  9. tack min vän!!
    jag ska prova snart kanske hihi men nu måste jag banta lite hahah men inte på midsommar ;=)

    SvaraRadera